Monday, June 20, 2022

Reconomica annons



                                     Betald samarbete med Reconomica

När jag pluggade till lönekonsult och skulle leta efter praktik, vissa av mina klasskamrater hade panik. Dom hittade ingen plats. Oavsett vad dom gjorde hittade dom inte någon plats för att kunna praktisera sig som lönekonsult. Jag ville såklart hjälpa dom och då kom jag på att man kanske kan tänka utanför boxen? Dom kanske kan göra praktik hos någon annan likt lönekonsult? Det är ju bättre än ingen praktik alls tänkte jag. 

Jag satte mig ner med ett par klasskamrater och hade den diskussionen. En av dom tyckte inte så mycket om att praktisera någon annanstans, det kunde jag se i ögonen. Den andra klasskamraten var med på allt. Jag tog fram mobiltelefonen och visade olika praktikplatser jag tyckte hade passat bra. Det som är likt lönearbete är redovisning så vi tittade på redovisningsbyråer. 

Ett par veckor senare hittade arbetskamraten en praktikplats på en redovisningsbyrå. När utbildningen var färdig så hade klasskamraten ett jobb på redovisningsbyrå. Den andra som var skeptisk till att göra praktik någon annanstans har inte hittat något praktikplats och inte heller någon jobb efter studier. Hen fick göra ett arbete i skolan istället under praktik tiden. 

Idag har vi ett samarbete med redovisningsbyrå i Göteborg och jag vill ge tips till er som söker praktik, sommarjobb eller jobb är att titta på deras hemsida. Du kanske blir deras nästa redovisningskonsult Göteborg? Bolaget sysslar med redovisning, bokslut och deklarationer, interimstjänster, controlling och start-ups.

Reconomica kan hjälpa sina kunder med löpande redovisning, kund och leverantörreskontra, fakturering, fakturapåminnelser, löneadministration, periodbokslut, kvalificerad rådgivning, bokslut, årsredovisning, budgetar och prognoser och mycket mer än så. Reconomica är en modern byrå med genuint engagemang, som är proaktiv och med kunden i fokus.

Ett par år senare hörde jag mig av till klasskamraten som fick jobb på redovisningsbyrå. Hen jobbade kvar där. Att tänka utanför boxen fungerar. Idag är tjänsterna väldigt blandade, den som jobbar med lön jobbar också med redovisning, den som jobbar med HR ska också kunna förstå löneområdet, den som är chef ska kunna lite av allt. Ju mer man ser, besöker, provar och kan, desto bättre. Arbetsgivarna gillar spindlar i nätet.

Två Månadslöner

No comments:

Post a Comment