Monday, March 1, 2021

Fondportföljen efter 2 månader



Jag valde 3 fonder som jag tycker passar min aktieportfölj och jag fortsätter att spara i dom. Lite högre risk än breda indexfonder, men också högre potentiell avkastning. Redan efter en månad har dessa stigit runt 10% men senaste dagarna föll kraftigt tillbaka och nu ligger på ett litet minus.

Proethos är värd 2 830 kr
MS INVF US Growth 3 103 kr
Swedbank Robur Ny Teknik 3 043 kr

Totalt har jag investerat under 2021 en summa på 9 000 kr och nu visar dom ett värde på 8 976 kr. Det är inget jag gråter över, fondportföljen är helt ny och den är bara i början av sin resa. Teknik kommer fortsätta att leverera på bra och Proethos med alla sina sol, vind och vatten bolag kommer också göra det. Så fort det är kallt  så är det brist på el, Paris avtalet ska följas och alla som bryr sig om miljö investerar i miljöbolag.

Tror att året kommer att avslutas med ett portföljvärde på 50 000 kr där 40 000 kr kommer vara mina investerade pengar. Förväntar mig 25% uppgång i denna portfölj. Det är lågt räknat, för att senaste året har dessa 3 fonder tillsammans gått upp 65%.

Nästan ingenting har ändrats sedan förra året, pandemin är fortfarande överallt, restriktioner fortfarande är relevanta och det kommer in fler varje månad. Arbetslösheten är hög och jag tror teknik bolag kommer fortsätta att ha fina resultat hela 2021.

Hur har det gått för dina fonder? Är du på plus/minus i år? Vilken fond tror du presterar extra bra i år?

Två Månadslöner

2 comments:

  1. Toppen toppen! Jag tycker att det är så kul att kolla av fonderna och aktierna och se denna fantastiska uppgång. Det är nästan lite beroendeframkallande, eller vad säger du!?

    Ha det gott!

    p.s. Hoppas att du lyckades med den receptet på torskfilet i ugn.

    Mvh, Anneli

    ReplyDelete
    Replies
    1. Håller med, superkul att följa börsen och hur olika bolag utvecklas. Även när cheferna köper aktier och hur mycket.

      P.s. Jag har köpt in allt idag, ska prova under veckan! Det lovar jag! Kram

      Delete