Tuesday, September 15, 2020

Vägen till din första miljon recension



Boken "Vägen till din första miljon - alla kan bygga en egen pengamaskin" är väldigt lättläst så den passar i stort sett alla. Tobias som har skrivit boken tar upp sina erfarenheter kring pengar och går igenom olika typer av pengamaskiner man kan skapa.

Från boken tar jag med mig 3 saker som är bra att ha med sig framåt till min första miljon. Jag vet inte om jag får avslöja det så jag gör inte det för säkerhets skull. I boken finns definitivt något för alla. Han pratar om aktier, fonder, fastigheter och andra typer av värdepapper. Om jag lyckades hitta saker som jag kan använda, kommer ni också göra det.

"Inlägget innehåller reklam genom annonslänkar för Adlibris"

Den var väldigt billig på Adlibris, endast 55 kr (annonslänk) och det går att läsa den på en eftermiddag. Först var jag lite skeptisk till boken men jag tycker den var till och med bättre än "Den enkla vägen - bli rik och fri med aktier" som är skriven av Arne (Kavastu) och Marcus Hernhag.

För att sammanfatta hela boken så tycker jag att den är bra. Både nya aktiesparare och sådana som jag som har varit på börsen i några år kan dra nytta av. För er som har varit på börsen i 4-5 år eller mer ger denna boken väldigt lite eller inget alls.

Jag läste den senaste versionen som är från 2018 men ändå fanns det några småfel, till exempel att man ska betala dyr courtage. På Avanza är det grattis courtage upp till 50 000 i depåvärde. Sen är det bara 0,25% per aktieköp eller minst 1 krona. 

andra sidan tyckte jag mycket om när han kastade lite sk*t på bankerna, deras avgifter och fonder. Tobias jobbade på en bank så han vet nog hur det var och är där. 

Allt som jag gjort hittills, kommer jag fortsätta göra och boken har inte förändrat min långsiktiga plan eller hur jag ska spara och investera. Vi fortsätter resan mot miljonen som kommer att ge mig två månadslöner i passiva inkomster, varje år tills världen går under.

Två Månadslöner

No comments:

Post a Comment