Tuesday, September 8, 2020

Aktieköp och tips till dig



Äntligen lyckades jag att bli av med ett par hundra euros. Kunde inte handla med dom, kunde inte växla i banken eller automater, så onödigt att ha utländsk valuta i Sverige känner jag! Aldrig mer.

Fick åka till en annan stad till Forex bank, betala 50 kr i avgift för att växla dom och fick en mycket sämre kurs än det som stod när jag googlade. Sen frågade han om jag vill ha pengarna på kontot för en avgift på 100 kr. Eh, nej tack. Har redan betalat en avgift för växling och parkering. Vill du att jag ska betala en avgift för att jag pratade med dig i längre än 2 minuter också? 

Hur som helst pengarna är nu spenderade och jag flyttade över den summan på Avanza och köpte fler Embracer och Fortnox aktier. Vill öka min position i dessa två bolag då jag tycker dom är helt fantastiska och kommer vara värda mycket mer i framtiden.

Att ha mynt, utländsk valuta, värdesaker som man kan sälja på blocket (som man inte vill ha) och annat skräp som går att sälja ska man bli av med så fort som möjligt. Hellre investerar jag och ser det växa än att damma hemma. Idag fick jag meddelande att någon vill köpa pelletskorgen, får se om jag kan få några hundralappar till!

Säljer man av saker då och då kan det bli flera tusen om året. Alla kan göra det. Gå igenom barnkläder, leksaker, hyllor och skåp, elektronik, spel, böcker m.m. Samma sak gäller när du köper saker, köp billigt på Facebook och Blocket, inte i affärer. Har nyligen köpt en Ikea bestå skåp för 75 kr när det kostar 1 500 kr ny. En liten märke hade den som jag ska prova ta bort idag. Det duger för mig ändå.

Två Månadslöner


No comments:

Post a Comment