Saturday, April 23, 2022

CANEA annons



Betald samarbete med CANEA

Framtiden är digital, det är säkert ingen som säger emot det. När jag pluggade till lönekonsult så hade jag en kurs som hette IT. Där hade jag en lärare som var jätteduktig och förklarade vad han jobbat med och det lätt så häftigt! Han analyserade bolag, gjorde förbättringar med hjälp av LEAN metoden, han tog fram effektivare arbetssätt för företag, utvecklade ledarskapet och kompetensen i bolagen, gav förslag på riktiga bra IT-lösningar och fick mäta resultat och göra analyser av det. Det är precis vad CANEA erbjuder och mycket mer!

Ett bra exempel är när vi satt i klassrummet och hela klassen fick Lego bilar att bygga ihop. Jag minns inte exakt med det tog oss typ en halvtimme. Sen förklarade han lite olika sätt att jobba på och hur vi skulle kunna förbättra vår Lego tillverkning. Det här kommer jag aldrig glömma. Vi delade upp oss i olika lag som ansvarade för olika arbetsmoment. Jag fick bygga bottenplatta och monterade hjul. 

I nästa steg var mina klasskamrater som byggde karossen, andra byggde ihop dörrar, tak och så vidare. När vi gjorde det på det sättet så lyckades vi bygga ihop alla bilar på mindre än hälften av den tiden det tog oss från början. En bra planering, ledning, tydliga och förenklade arbetsuppgifter samt bra samarbete gjorde oss till en riktigt bra team.

CANEA erbjuder bland annat utbildningar, IT lösningar, konsulttjänster och har jobbat tillsammans med riktigt stora och kända kunder som Husqvarna, Absolut Company, AkzoNobel, Kinnarps med flera. Genom att välja CANEA så kan man få hjälp med verksamhetsutveckling och förbättring av befintliga processer.

Har du behov av att få in en mycket erfaren och kompetent ledare under en begränsad period i din organisation? Då kan en interimschef från CANEA vara den bästa lösningen. En ledare är en tillfällig och tidsbegränsad lösning som erbjuder strategisk kompetens för att utveckla och förändra verksamheter. Du kan läsa mer om vad det innebär genom att klicka på ordet interimschef

Två Månadslöner

No comments:

Post a Comment