Wednesday, April 13, 2022

Lumo Energi annons



Betald samarbete med Lumo Energi

Den högsta kostnaden per månad för mig under vintern har varit el. Jag betalade som mest 7 000 kr vilket är högre än matkostnader, bilkostnader eller hela husets kostnader som amortering, ränta, vatten och sopor tillsammans. Min bindningstid har gått ut precis innan Jul och då fick jag en smäll på min ekonomi. Nu kör jag på rörligt så länge och så fort sommaren kommer så tänker jag binda elavtalet. Det brukar vara mycket billigare just under varma månaderna.

Redan nu har jag börjat söka efter ett ny elleverantör och ett bolag som ser intressant ut är Lumo Energi. Totalt 5 anställda, grundades 2015 och har full fokus på kunden. Finns redan närmare 70 000 kunder och bolaget satsar på pålitlighet och hjälpsamhet. Du får aldrig telefonförsäljningar från bolaget och får hjälp med allt som rör elavtalet. Smidigt, som det borde vara.

Min upplevelse av en stor elleverantör var precis tvärtom. Jag fick samtal varje månad där dom ville få mig tillbaka som kund. Jag vägrade bara för det. En dag fick jag till och med ett brev där det stod att dom kommer hem till mig. Jag glömde att ringa tillbaka att jag vill inte det. En dag dök en kille upp hemma hos mig som ville sälja sin el. Jag sa vänligt nej tack, ni är för dyra och höjer konstant priserna.

Killen som stod ute (utan vinterjacka) i minus grader frågade om han kunde komma snabbt in då det var svinkallt. Mhm, nej, sa jag. Oavsett vad du säger kommer jag aldrig köpa el ifrån er. Till slut gav han upp och gick iväg. Att ha elleverantör ska vara enkelt, smidigt och utan störningar, det ska bara funka. Det ska inte heller finnas månadskostnad då jag ser det som helt onödig avgift som smyghöjs varje år. 

Behöver du byta elleverantör redan nu så kan du kika på Lumo Energi, där kan man binda sin avtal på förhand. Priserna är också konkurrenskraftiga och utan månadsavgift. Jag funderar själv på att binda där men ska undersöka först lite fler leverantörer. Sedan jag köpt huset fick jag hoppa från ena leverantör till den andra eftersom ingen av dom hade brytt sig om mig som kund. Priserna ska inte höjas med 10% per år i olika avgifter och jag behöver inte få massa brev, email och telefonsamtal. Jag har andra saker att fokusera mig på. Gillar inte att bli störd.

Två Månadslöner

No comments:

Post a Comment