Monday, December 4, 2023

Hur skriver man en bok?



Många drömmer om att skriva en egen bok, men hur många gör det? Jag har också haft drömmen om att skriva en bok. Sedan jag var 12 år gammal. När jag blev 13 så började jag skriva min första bok om rysk maffia. Boken handlade om en man som försökte överleva och hitta kärleken. Precis som det låter så var det ganska dålig bok. Läsbart, men ganska dåligt skrivet. Jag la ihop alla filmer, alla häftiga berättelser och allt annat jag bara kom på. Det viktigaste är att jag hade kul när jag skrev den.

Det tog mig 7 år ungefär att skriva färdigt boken och skapa första tryck. Boken släpptes i en upplaga på 10 styck, vilket var för mig själv, mina vänner och släkten. Jag har den fortfarande, som påminner mig hela tiden, att jag gillar att skriva. 

När jag hittade börsen, läste jag otroligt många böcker, lyssnade igenom alla Youtube videos på både svenska och engelska. Följde börsen dagligen och följde nyheter samt pressmeddelanden från bolagen själva. Jag lärde mig massor men en dag blev det stopp.

Nu lär jag mig knappt något nytt och allt som skrivs på sociala medier är samma sak om och om igen. Jag tänkte och tänkte, varför finns det ingen bok som tar upp allt som är viktigt och plockar bort en massa oviktigt från böckerna. Varför finns det ingen bok som passar alla, oavsett ålder eller kunskapsnivå? Jag valde att skriva en egen bok som ska innehålla det viktigaste om privatekonomi. Från tonåren, till student, till arbetare till pensionär.


Hur ska man tänka, hur ska man spara, hur ska man bli rik och vad är det viktigaste vi har? Kan man bli rik trots låg inkomst? Kan man nå sina drömmar? Otroligt bra bok som såldes i över 100 ex på några månader, feedback jag fått värmer hjärtat fortfarande. Även de som inte brukar läsa böcker har älskat den. Boken heter Två Månadslöner - Du kan bli rik och nå din dröm även med låg inkomst

här skrev jag boken: skrev några A4 blad på Word, sedan printade ut och vek i mitten. När jag tyckte att det blev bra, så fortsatte jag skriva. När det blev för många sidor att vika i mitten så printade jag ut alla blad och klippte i mitten. Limmade sedan ihop med en kartongbit, se bild högst upp. Det blev en liten bok. När jag var färdig med boken, den kontrollästes och alla fel rättades. Jag gjorde första provtryck med min dåvarande logga och delade ut några till mina vänner för att läsa.

Under tiden de läst, så skapade jag en ny framsida och när mina vänner godkände boken så beställde jag några stycken för att sälja till mina största fans. När efterfrågan har blivit stor, så hann jag inte packa böckerna, då bestämde jag mig att skapa en länk på min hemsida till tryckeriet. Då tillverkas den efter beställning och skickas direkt från tryckeriet. En lösning som är trygg för köparen och underlättar för mig. 

Senaste veckan har jag varit på en till julmarknad och sålde en del böcker, dock har jag några kvar som jag behöver bli av med. Därför sänker jag priset endast denna vecka från 120 kr till 90 kr! Frakt tillkommer för Postnord M brev. Sänkt pris gäller bara på min webbshop  så långt lagret räcker. (Webbshopen har paypal, kivra och swish). Perfekt Julklapp! Det finns även fler produkter utöver boken!

Två Månadslöner

1 comment:

  1. Böckerna är slutsålda och ska levereras inom ett par arbetsdagar 😊

    ReplyDelete