Friday, December 22, 2023

Över 60 000 kronor via sidoinkomster!



Snart är året slut, vilket är helt otroligt att det gick så fort. Jag minns början av året och stora förhoppningar för kommande 12 månader och det blev faktiskt bättre än jag kunde hoppats på. Långt mycket bättre.

Jag har bland annat släppt boken Två Månadslöner - du kan bli rik och nå din dröm även med låg inkomst , har tillverkat ett kortspel, skapat en webbshop, varit på husvisningar, varit på årsstämma i Nibe, varit utomlands i bland annat Italien, Nederländerna och Danmark, varit aktiv på marknader, träffat många fina människor och haft många andra minnesvärda stunder. Är otroligt glad och stolt över mig själv.

Även börsen har klarat sig ganska bra, jag trodde på ett fall på -10% eller -15% för 2023 men det blev 10-15% tillväxt istället i portföljen. Tror redan nu att 2024 blir likt 2023 faktiskt. Har redan många nya idéer för nästa år och för varje år som går så är mina planer större och dyrare. Dock dom flesta av dom ger oss pengar tillbaka.

Utdelningar för 2023 har hamnat på över 20 000 kr och det är ungefär som en vanlig månadslön. Sidoinkomster passerade 40 000 kr under året (som är försäljningar av våra produkter, tjänster och samarbeten). Totalt blev det över 60 000 kr i år vilket gör att jag har nått långt över två vanliga månadslöner på 20 000 kr netto som jag alltid velat att komma upp till. Därför heter bloggen just två månadslöner. Två månadslöner extra utöver årslön varje år är inte lite pengar. Vill även påpeka att det är mycket jobb bakom varje intjänad krona, men det var värt varenda sekund.

Tanken från början var att få två månadslöner i utdelningar men här är det lite gråzon, jag är minst lika glad för att få dom pengarna utanför lönen på andra sätt. Nästa år kommer jag skapa nya mål att sträva efter och nya upplevelser som ska berika våra liv. Vad gör vi med dom pengarna? Dom spenderas direkt. Vi återinvesterar i våra produkter och nya tjänster. Vi hittar alltid på något som kan skapa ännu mer värde för våra kunder och samtidigt ännu mer pengar till oss.

Vi lever bara en gång, varför inte göra det vi vill, med dom vi vill och när vi vill? Vår tid är begränsad och därför ska vi njuta av allt vi gör. Så gott det bara går. Ta hand om er och ha en fin ledighet med nära och kära! Vi hörs snart igen!

Två Månadslöner

2 comments: