Tuesday, June 22, 2021

Hur ska man tänka inför sommaren?

 


Ingen vet hur sommaren kommer att gå på börsen, inte jag heller. Det jag vet är att det viktigaste är att äga fina bolag som gör vinst varje år. Sommaren brukar vara en svagare period på börsen men det är inget att oroa sig över. Jag personligen sparar vid sidan om för eventuell nedgång, det är inte ovanligt att börsen går ned lite, typ -10% på några veckor. Då vill man ha pengar för att handla aktier med.

tal om pengar så kostar semester också en hel del för många av oss och det är viktigt att ha en bra semester. Man behöver vila upp sig inför jobb. Jag ser redan på Twitter och Facebook hur alla reser till badplatser och sitter i köer. Det är så det funkar tyvärr, alla vill ha samma samtidigt. När solen skiner vill alla ut och bada. 

Samma gäller börsen, om alla börjar paniksälja så dyker det upp fler som håller med och fortsätter att sälja sina aktier. Nu har alla varit positiva och börsen steg istället. Hur det blir närmaste tiden är oklart.

Inför sommaren ska du ha aktier som du är trygg med. Det gäller faktiskt alla årstider. Riskera inte dina pengar i onödan. Jag minns att ICA har gått dåligt under en sommar innan då transportkostnader blev väldigt höga. Alla ville dricka och påfyllningar kostade rätt mycket för ICA, eftersom många affärer är ute på landsbygden och bensin/diesel är inte heller gratis. Det som kan gå bra är till exempel Kopparbergs, Skistar, Nibe, Lohilo, HM, det finns många olika bolag som gynnas av semester, men det är ändå spekulation.

Titta istället på vart du spenderar pengarna, vart dina kompisar spenderar pengar och investera i dom bolagen om du vill rida på vågen av starka vinster. Som sagt, det är temporärt och sen kommer hösten igen. Välj heller bolag som du tror på långsiktigt. 

Två Månadslöner


1 comment:


  1. Jag heter Silvia Scali och är vårdgivare. Jag noterar att jag just nu är som den lyckligaste. Jag kommer att vittna om ett lån mellan individer som jag just har fått. Jag fick mitt lån tack vare Pierre Michels tjänst. Jag började procedurerna med henne i fredags och på tisdag klockan 10:45 eftersom bankerna inte arbetar på lördagar, då fick jag bekräftelse på att överföringen av min begäran på 950.000 kr skickades till mig. mitt bankkonto väldigt tidigt, till min stora förvåning lyckades överföringen. Här är hans E-mail : combaluzierp443@gmail.com


                         E-mail : combaluzierp443@gmail.com

    ReplyDelete