Sunday, June 20, 2021

Länkar till några riktigt bra inlägg



Idag tittar vi på en massa gamla inlägg som jag tycker borde få mer uppmärksamhet. Jag har lagt mycket tid på dom i början av bloggandet men det fanns inte så många läsare då. Så här kommer några utvalda inlägg som jag tycker ni kommer att gilla. Dessa handlar om allt möjligt, börs, kostnader, tips, mina tankar m.m.

Första inlägget är om covid. Jag skrev redan i januari 2020 att viruset kommer inte påverka börsen, bra bolag kommer alltid återhämta sig. Som vi vet nu kraschade börsen -33% på några veckor och nu är vi på all time high igen. Krisen är nästan över och det tog oss ungefär 2 år för att komma tillbaka till det vanliga igen. Det är inte helt över, men snart. Skönt att jag behöll huvudet kallt och fortsatte investera.

Byggmax har blivit hackad och jag tog en bild på hemsidan. Det såg superkonstigt ut med jättekonstiga priser. Jag och min fru hade roligt den kvällen kan jag säga! Ett annat inlägg som fångade mitt öga var Teknikmagasinet, de var nära konkurs men det ser ut som att det överlevde.

Jag tjänade pengar på mitt eget bröllop var också en intressant inlägg som många hade lätt kunna kopiera och tjäna pengar på sina bröllop. Läsvärt. Slänger in även några bra tips på hur snabbt man kan bli miljonär.

Gjorde rätt analys på Embracer i slutet på 2019 och nu blev jag väldigt fint belönad. Dom första aktierna köpte jag för 70 kr och nu 2 år senare är det på 230 kr. En rejäl ökning. 

Nu när det är 32 grader varmt ute kan jag passa på och rekommendera att läsa på om hur mycket kostar vårt pool i månaden. Är det värt att bygga egen pool? Ja. Mer info i länken. 

Och här hittade jag en kass analys från DI (dagens industri) som pratade skit om Axfood. De trodde att ICA var bättre investering. Tittar vi på det idag exakt 1 år senare är Axfood upp +16% och ICA -7%. Hur räknade dom där kan man undra. Sen är det alltid roligt att ha bättre analyser än "proffsen". Det finns ingen proffs, de vet ju knappt själva vad de gör.

Mest populära just nu förutom egen pool är nog att skaffa sig en hund. Känns som att alla har en vovve nu. Ta hand om dom! Lämna inte dom i bilen och se till att dom har dricksvatten! Här kommer 2 år gammal inlägg om hur mycket en vovve kostar. Skillnaden mot idag är att priserna har gått upp lite. Så lägg på några hundralappar varje månad.

Två Månadslöner

3 comments:

  1. Mitt namn är Aliene Janice, jag bor från Lund, Sverige,
    Jag är skild med en son och min sons namn är Felix han är 12 år gammal nu, jag hade en dålig upplevelse i mitt tidigare förhållande, det är en mycket lång historia men jag kommer att skära det kort för dig att förstå det ibland måste vi göra ett personligt beslut för att få det som tillhör dig.
    Min fru skilde mig att gifta mig med en annan man som bor i samma stad. Jag bad om ursäkt för henne och jag bad henne att återvända till mig och till vår son, hon vägrar att komma tillbaka till mig. ,
    För några dagar sedan läste jag en artikel om relation blogg postat av Maria Anderson från Sverige, hon delade en livsförhållande upplevelse på en blogg och hon skriver ut e-postadressen till Dr.OdeDuwa kärlek stava caster som kan återställa tillbaka brutet kärlek äktenskap och ta med Tillbaka ex kärlekspartner inom 3 dagar.
    Jag trodde aldrig på magi, tills min son sa att jag skulle hellre ge det ett försök att få sin mamma hemma.
    Jag skickar mailmeddelande till den postadress som finns på bloggen för att kontakta Dr.Odeuduwa Love Spell Caster. Jag förklarade för honom allt som hänt mellan mig och min ex fru.
    Jag fick ett svarmeddelande att han kan hjälpa mig att ta tillbaka henne hem att älska och lita på mig som mer än någonsin, jag gav det ett försök och jag var glad att följa alla instruktioner från Dr.Odeuduwa Love Spell Caster. Bara några dagar efter att jag fick ett telefonsamtal från min ex fru Laura, ursäktade hon mig, Laura Creturned hemma, hon grät och ber om ursäkt till vår son Felix för att lämna honom så länge.
    Det fungerar som magi verkligen för att det är så fantastiskt hur kärleks stavning fungerar så effektivt inom tre dagar stavningsbön.
    Jag rekommenderade starkt någon som läser detta vittnesbörd som går igenom relationsproblemet att söka efter hjälp för att återställa sant kärlek och lita på kärleksförhållande. Oavsett hur länge din partner lämnade dig kan de fortfarande återvända till dig.
    Det fungerar för mig och så många andra har sagt bra kommentarer om den här stora mannen Dr.ODUDUWA (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)

    ReplyDelete
  2. Roligt inlägg!

    Pool det hade vi när vi bodde i Florida och det kostade både en massa jobb och pengar. Det hela slutade med att vi bara anställde en poolfirma somfick komma en gång i veckan och städa poolen samt balansera alla kemikalier. En hel vetenskap. Jag gjorde en mental anteckning till mig själv om att aldrig ha egen pool igen.

    Ha det gott!

    Jag önskar dig och familjen en riktigt fin midsommar.

    Varm kram från Dalarna,

    Anneli

    ReplyDelete

  3. Jag heter Silvia Scali och är vårdgivare. Jag noterar att jag just nu är som den lyckligaste. Jag kommer att vittna om ett lån mellan individer som jag just har fått. Jag fick mitt lån tack vare Pierre Michels tjänst. Jag började procedurerna med henne i fredags och på tisdag klockan 10:45 eftersom bankerna inte arbetar på lördagar, då fick jag bekräftelse på att överföringen av min begäran på 950.000 kr skickades till mig. mitt bankkonto väldigt tidigt, till min stora förvåning lyckades överföringen. Här är hans E-mail : combaluzierp443@gmail.com


                         E-mail : combaluzierp443@gmail.com

    ReplyDelete