Friday, August 13, 2021

Glöm inte pengarna!



Många av er har säkert glömt så jag påminner både mig själv och er. Om ni har blivit sjuka senaste tiden eller blir sjuka närmaste tiden, glöm inte att ansöka om ersättning för karens hos Försäkringskassan. Det gäller tom 30 september 2021. Schablonbeloppet är 810 kr före skatt så några hundralappar får man tillbaka. Man kan ansöka om ersättning även bakåt i tiden hela vägen till 1 januari 2021.

Glöm inte heller sjukdom vid semester. Om du har blivit sjuk under din semester, anmäl det till din arbetsgivare och då får du tillbaka dom semesterdagarna och sjuklön betalas ut. Många vet inte detta och många glömmer det. Så jag påminner oss alla.

Hoppas att ni alla har haft en fin semester och är friska!

Två Månadslöner

3 comments:

  1. Viktigt! Drog själv axeln ur led dag ett på semestern. Det blev att avbryta semestern och sjukskriva sig en vecka innan jag hjälpligt kunde röra mig nog ok för att semestra igen. Nu har jag en extravecka vilket är gött även om jag gärna varit utan axelepisoden...

    Trevlig helg!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Två Månadslöner13 August

      Usch! Vad har hänt? Så gammal är du ju inte! :) Hoppas det läker ihop snabbt och smärtfritt! Vet du hur fort betalar FK ut pengarna? Blir det typ 500 netto?

      Delete
    2. Hallå! Det går snabbt att få pengarna, inom dagar. 541 tror jag det blir...

      MTB olycka... tappade greppet om styret i regn och nedförsbacke. Kompis drog rätt den i skogen (spännande upplevelse). Otroligt smärtsamt och MTB hobbyn är numera nedlagd.

      Delete