Wednesday, August 25, 2021

Sidoinkomster för dig som älskar hundar



Jag har lovat er för några månader sedan att dela med mig vår nya sidoinkomst och idag tänkte jag göra det. Som ni ser i bilden är det en frisörsalong - för hundar. Som många av er vet så har vi en storpudel hemma som behöver klippas varje månad. Då tänkte jag, varför inte klippa andra hundar också? Vi har plats, utrustning och kunskap. Och så skapades en ny sidoinkomst!

Vi har redan haft en återkommande kund som är jättenöjd. För det första så har vi inga väntetider, det är bara att boka in sig sen är det klart. Sen är det väldigt smidigt för dom som bor nära oss, då slipper dom att åka iväg och vänta där. Folk kan komma hit, lämna hunden och gå hem. Det är win-win för alla.

Priset för klippning varierar såklart beroende på ras, storlek och hur komplicerat det är. Bor ni i Kronobergslän får ni gärna höra av er till oss så kan vi titta på vad vi kan göra. Vi har haft hundar i många år, både små och stora så vi är vana med dom. Det går bra att skriva på email tvamanadsloner@gmail.com så hör vi av oss inom 24 timmar.

Älskar ni hundar lika mycket som vi gör så kan ni göra en liknande salong själva, har ni inte plats men ändå vill ha en liknande sidoinkomst kan ni vara hundvakter. Nästan vem som helst kan börja jobba som hundvakt bara man älskar djur och gillar att vara utomhus. Just nu under pandemin så har många skaffat husdjur och sedan när alla ska tillbaka till jobbet hade det passat perfekt att ha detta som sidoinkomst. Har man erfarenhet (eller Youtube) så kan man även träna hundar för en liten slant. En dagis är också en idé för vissa av er som har plats. 

Vi har även många tips på hur man kan spara pengar när man äger en hund eller vill köpa en hund. Hundar kostar olika mycket och det är bra att veta vilken summa är rimlig att betala. Vardagliga kostnader som mat, schampo, leksaker är också ett område där man kan klara sig billigt med bra kvalité. Andra kostnader som försäkring, hundkläder, hundfön, sax, klippmaskin m.m kan man också spara på enormt mycket om man gör bra val. Att äga en hund behöver inte kosta mer än vanligt.

Totalt har jag räknat fram att vi har 7 olika inkomster just nu och jag kan lova mig själv och er att det blir fler framåt! Vilka sidoinkomster har ni? Har ni ens funderat på att man kan ha extrainkomst vid sidan av jobbet? Många lever från månad till månad med en inkomst och massa utgifter, men det ska ju vara tvärtom, man ska ha många inkomster och få utgifter! Jag tycker det är mycket tryggare att leva så, men blir mindre och mindre beroende av sitt jobb. Samtidigt lär man sig oerhört mycket om allt annat som finns i världen.

Två Månadslöner

4 comments:

  1. Nu blir man ju nyfiken på vilka de andra 6 inkomsterna är. Tämligen säker på att vanlig lön och utdelningar är två. Men de andra fyra?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Två Månadslöner25 August

      Hej! Vilken bra fråga, här kommer alla:
      1 Lön
      2 Min frus Lön
      3 Räkförsäljning
      4 Försäljning av akvarieplantor (tydligen finns det efterfråga på växter också)
      5 Hundklipp
      6 Aktieutdelningar räknar jag också in som passiv inkomst (jag bara väljer att återinvestera tillbaka, hade kunnat plockat ut om jag ville)
      7 Bloggintäktet (runt en hundralapp i mån men ändå, den växer sakta)

      Håller på att lägga till fler. Mvh.

      Delete
  2. Vad roligt, duktiga ni är!

    Jag älskar ju hundar, men avskyr pälsvård, så min aktiva tid för pälsvård på min korthåriga staffe är väl 10 sekunder i veckan :-). Annars skulle jag gärna komma till er salong!

    Mvh Louise

    ReplyDelete
    Replies
    1. Två Månadslöner25 August

      Aww tack! Det hade varit mysigt!

      Haha :) Jag märkte att om man vill ha det bra så måste man lägga ner tid och energi. Man måste ju ta hand om hunden, familj, hus, bil, jobb, aktier, relationer osv. Lägger man ner tid som behövs, så brukar det bli bra. Ibland känns det att 24 timmar räcker inte till.

      Delete