Wednesday, July 31, 2024

Bloggen slår nytt rekord i antal besök



Juli var speciell. Aktieportföljen har återhämtat sig snabbt och ligger på nästan +10% för i år (låg på knappt plus hela året). Aktieportföljen började gå upp och snabbt medans hela börsen som helhet visade ofta röda siffror. Många av mina undervärderade aktier gick upp och det finns mer att hämta tycker jag. Billiga aktier som Billerud, Castellum, Ahold och Evolution har mycket mer att ge. Även Nibe börjar många prata om. 

Under månaden har jag fyllt på mer i mina fonder - USA och Indien, fått lön, även lön som deltidsbrandman, fått lite sidoinkomster från bloggen, fått in lite från en marknad som jag har varit på samt sålde några Två Månadslöner böcker. En bra månad helt enkelt. Bättre än jag räknade med i början av månaden.

Även antalet besökare på bloggen har ökat rejält. Brukar ligga på ungefär 25 000 besök per månad, men just i juli var det över 35 000 besök! Kul! Jag vet inte riktigt vart ifrån läsarna kommer, men varmt välkomna! 

Här skriver jag främst om aktier som jag äger, ibland om andra aktier och försöker även värdera aktierna. Vad är rimlig aktiekurs som man ska betala? Vi vill ju inte köpa aktier för dyrt eller hur? Det är ju trots allt framtida vinster vi vill köpa. Skriver även om privatekonomi, tankar kring bostadsköp, övriga investeringar, bilar, sidoinkomster och om allt som handlar om pengar. Det finns otroligt många tips på hur man kan spara pengar och investera dom. Bläddra gärna i gamla inlägg så hittar du mycket intressant.

Jag skriver även om min resa, mina mål, hur jag gör och vad jag förväntar mig. Uppdaterar hela tiden om resultatet och berättar gärna om lärdomar och hur du också kan göra en liknande resa. Har över 15 olika inkomster just nu, vissa går bättre än andra och vissa ger något bara någon enstaka gång per år, men ändå. Få kan säga samma sak. Har även skapat en webbshop som du kan gärna slänga ett öga på. 

Varmt välkomna! Nu satsar vi ännu mer under augusti månad! Jag kommer avslöja en ny sidoinkomst om några veckor, missa inte det.

Två Månadslöner

9 comments: