Monday, August 31, 2020

100 000 besök på bloggen!



Som ni har märkt så har vi uppnått 100 000 besök hos Två Månadslöner vilket är helt galet! Det trodde jag aldrig att jag ska komma upp till när jag började blogga för ett år sedan. Detta ska såklart firas! Första inlägget skrevs den 12:e juli 2019 om hur jag skapade en blogg på 2 dagar

Redan då hade jag en aktieportfölj i över ett år och ville dela med mig kommentarerna kring bolagsrapporter, hur man sparar och spenderar mindre, hur viktig amorteringen är, relevanta nyheter, lite om mig och investeringar, lite fakta och några roliga historier... allt handlar såklart om privatekonomi hur man än vrider och vänder. Vilket jag gärna delar med mig!

Miniräknare är fortfarande min bästa vän och jag har fortfarande samma syn på mina pengar. Dessa ska sparas, amorteras och investeras. Priserna stiger för varje år som går och om du har pengar på kontot som inte gör något så förlorar pengarna köpkraften. Man förstår det även utan miniräknare, pengarna ska inte ligga på bankkontot, de ska investeras så att dessa jobbar åt dig.


Tidigare skrev jag inlägg dagligen och för ett par månader sedan bestämde jag att göra det endast ett par gånger per vecka, beroende på hur mycket som händer på börsen och hemma hos mig. Det funkar mycket bättre och jag kommer fortsätta skriva 2-3 gånger per vecka bara så ni vet.

Startade bloggen för att ha kul, ha denna som anteckningsbok, dela med mig tankar och idéer med andra och träffa andra som har liknande intressen. Hade även en hel del mål som jag skrev upp i januari och alla dessa är nu uppfyllda, långt innan året är slut. Se senaste inlägg om mina mål här. Stort Tack till er alla som gjorde detta möjligt.

Största inspiration fick jag av Kronan till miljonen bloggen som tjänade mellan 5 000 -10 000 per månad. Bara från bloggen. Jag drömde om att tjäna 1% av det, runt 100 kronor per månad för att vara nöjd. Hittills i år har jag fått in 1 760 kronor på kontot som investeras på börsen såklart. Nya mål kommer att skapas och jag vill bara säga igen att jag tycker att det är roligt att skriva och dela med mig, kanske jag inspirerar någon annan att göra samma resa... 

Två Månadslöner


9 comments:

  1. Stort grattis och tack för allt du skriver! Keep up the good work!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det är jag som ska tacka för all inspiration och nya ideer! Kanske någon dag har jag också en portfölj likt din. Behöver nog spara ett tiotal år till haha :)

      Delete
  2. Håller med! Keep it up och ha kul på vägen!

    Mvh Louise

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det är det viktigaste, att ha roligt! Och det har jag tillsammans med er! <3

      Delete
  3. Så kul! Stort grattis! Jag älskar bloggvärlden, och det är alltid lika roligt att titta in här och se vad du skriver om. Keep on blogging.....

    Ha det gott!

    Anneli

    ReplyDelete
    Replies
    1. Taaack! Du är så himla snäll! Det ska jag!

      Delete
  4. Hej! Tack!
    Tiden går fort kan jag säga! Bra för oss som älskar börsen!

    Riktigt kul att ha dig med oss i bloggvärlden! Jag har inte skapat någon blogglista än, har inte bestämt mig än om jag ska ha det.

    Lycka till!

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. Tack! Roligt att se så många kommentarer!

      Delete