Friday, July 12, 2019

Att skapa en blogg på 2 dagar


Vad enkelt det är att skapa en blogg!

Det tog mig en helg för att undersöka vad som ska göras, hur jag vill ha det och sen var det bara att sätta igång. Några dagar senare hade jag en blogg med olika sidor, fina bilder och flera poster som ni får gärna läsa om. Allt var dessutom kostnadsfritt! Det är klart man ska veta innan vad man vill skriva om och vem kommer att läsa det, men egentligen ska man ha roligt och förhoppningsvis kommer andra att tycka det också. En blogg är mer eller mindre samma sak som en dagbok. 

Istället för att skriva om tjejer och killar så tänkte jag skriva om privatekonomi. Det är inte många som gillar att prata om det, inte heller många som förstår riktigt svåra begrepp som banker och affärsmän kommit på. Jag ska undvika i högsta grad svåra ord och beskriva saker enkelt så att alla kan förstå det. Privatekonomi är roligt och det är ännu roligare att se dina pengar växa för varje år som går. Visst vill du ha något som du inte har råd med? Läser du denna blogg så förstår du hur enkelt det är att spara ihop till en ny dator, utlandsresa eller bil.




Alla vill bli rika, men väldigt få som blir det. Därför tänker jag skriva om hur man blir rik, vad man ska tänka på, hur fungerar det i samhället, du kommer att få tips på vägen framåt, ideer och inspiration. Det är rätt så simpelt och vem som helst kan bygga en bra grund i sin plånbok, oavsett om du är 15 eller 65. För att lyckas med att bli rik eller rikare än man var innan man började ska man ha lite intresse eller vilja att lära sig om privatekonomi. Det är nog dags att börja resan, följ med mig så förklarar jag hur jag gör för att bli rikare år för år för år...

Bloggen är officiellt öppen! 

/tvåmånadslöner

No comments:

Post a Comment