Wednesday, September 8, 2021

Uppföljning mål 2021



Den 16:e januari skrev jag ner några mål som jag ville uppnå under 2021. Jag vill gärna gå igenom dom redan nu för att se hur jag ligger till. Att skriva ner mål brukar underlätta och påminna att man faktiskt behöver nå dom. Det är en del av min strategi. Tydligt och enkelt ska det vara:

1. Börja jobba

Som många av er vet redan så har jag nyligen fått en tillsvidare anställning.

2. Att fonderna får bättre avkastning än mina aktier.

Jag sålde fonderna för ett tag sedan för att kunna använda pengarna till fler aktieköp. Vi har haft några dagar och veckor där vissa aktier föll orimligt mycket och jag behövde pengarna för att köpa mer. Jag letar just nu efter nya fonder som jag ska lägga till i portföljen. Just nu har jag inga.

3. Nå en miljon i tillgångar innan jag fyller 30.

Det skrev jag nyligen om här. Vi passerade 1 miljon och inte så långt bort är miljon nummer två. Nya mål behöver sättas upp för 2022 snart. Enligt vissa personer så når man sina mål lättare när man skriver ner dom. Har man det i huvudet så oftast glöms det bort. Är 29 år gammal.

4. Fira 10 år som gift.

Vi firade 10 års dagen i Uddevalla/Smögen. Nu tittar vi framåt och hoppas att vi kan fira 20 års dagen lika bra. Såklart kommer vi ha lite firande emellan också.

5. Lära mig två nya saker.

Jag har lärt mig massor under året. Jag har fått många nya vänner, har lärt mig ett helt nytt system på jobbet, har lärt mig mer om börsen, mer om hälsan, mer om hunden, om hur man byter kök och säkert många småsaker här och där.

6. Tjäna över 2 000 kr via bloggen.

Bloggen har hittills under 2021 gett mig 1 650 kr via reklam. Jag behöver jobba lite mer med intäktsdrivande reklam och nya affiliates. Denna mål är viktigast för mig just nu. Hade jag inte fått en enda krona från bloggen hade jag nog slutat blogga.

7. Inte bli sjuk av covid-19.

Än så länge har jag varit frisk, men som ni vet kan det ändras när som helst. Hur ser det ut för era mål 2021? Dela gärna med er.

Två Månadslöner

No comments:

Post a Comment