Tuesday, November 2, 2021

Bloggens intäkter ökar



Det var ett tag sedan jag gick igenom bloggens statistik. Oktober har varit helt fantastisk för bloggen. Intäkter har ökat till rekord nivåer och landade på exakt 500 kr! Man ska såklart skatta för dom pengarna nästa år men ändå en fin tillskott till pengamaskinen. Jag fortsätter söka efter nya inkomstkällor. Pengarna flyttas såklart till Avanza och där köper jag fler aktier i bolag jag redan har i portföljen.

Antalet läsare ligger på jämn 300-500 per dag och det är inget som läses mest av, alla inlägg har liknande antal besök och ser jämt fördelat ut. Det finns inte heller något specifikt som är mer intressant, besökarna läser allt från rapporter, tips, förklaring på varför en bransch går trögt eller om bloggen och min portfölj. Kul!

Två Månadslöner hittas via olika kanaler, bloggar, forum och sökmotorer vilket är väldigt bra. Fördelningen bland mobiltelefoner och datorer ser också jämnt ut, lite fler läser dock på mobilen så jag försöker att skriva kortare texter så att det blir lättare att läsa för er.

Bloggen har varit läst från många olika länder, mest såklart Sverige med 72%, på plats nummer två är Danmark med 19% och USA 4%. Det är helt otroligt att min lilla blogg läses utanför Sverige och mer än 25% av tiden! Stort tack till er alla!

Det finns fortfarande funderingar på att skriva på engelska, jag tror om jag hade gjort det så hade det funnits enormt mycket mer potential, fler läsare, högre inkomster och fler möjligheter. Om det kommer att ske återkommer jag senare. Det finns fördelar och nackdelar med allt.

Två Månadslöner

5 comments:

  1. Hej.
    Trevlig läsning.
    Men det intressanta tycker jag är om man kan räkna ut hur många år kapitalet ska räcka i olika skeden i livet. En som är 50 år behöver väl inte lika mycket sparat som en 20 åring för att klara sig eller har jag missat någon viktig punkt här.

    Mvh
    Johan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Två Månadslöner03 November

      Hej, tack! Det är väldigt olika hur mycket man behöver för att klara sig ekonomiskt.

      Em person som är 50 idag kan planera bättre och räkna fram mer säkert vad som kan ske inom 5-10 års period.

      En person som är ung och drömmer om frihet om 40 år är nog svårt att räkna på. Inflation är ju olika år till år, priserna ändras, lönerna också, om man klarar sig för 20 000 i mån idag kanske räcker inte för mat och hyra om 40 år?

      Delete
  2. Roligt att dina bloggintäkter ökar. Det har varit samma för mig, men senaste veckan har varit katastrofalt låga annonsintäkter jämfört med tidigare. Har du upplevt samma?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Två Månadslöner03 November

      Hej, det är som vanligt här, några kronor här och där. Inget som jag har märkt. Det är så små summor att man lägger knappt märke dag för dag. Hur ser intäkterna från google ads för dig?

      Delete
    2. Nästan 300 kr förra månaden.

      Delete