Hur ofta går du in på företagets hemsida där du äger aktier i? Det finns oerhört mycket information där. Vilka produkter som säljs, nyheter, korta videos, om företagets strategi och vision, marknader, utdelning, kunder och massa annat.
Jag brukar gå in på olika hemsidor där jag äger aktier i och tittar på förändringar. Är hemsidan aktiv? Uppdateras det löpande för att vi som investerare ska förstå bolaget? Vilka tjänster ligger ute? Är det svårt att rekrytera duktig personal? Finns det nya produkter? Vad finns det för relevanta nyheter? Är det lätt att hitta det jag söker?
Som ett exempel så har jag ramlat in på Axfoods hemsida och där jag hittade att Axfood kommer lansera ny produktlinje inom personlig hygien från topp till tå. Visste ni det? Under hösten kommer ett nytt märke på Willys, Hemköp, Mat.se, Tempo och Apohem som heter Mevolution. Bland produkterna kommer finnas tvål, duschkräm, schampo, rakprodukter och produkter för munhygien.
"Namnet Mevolution har sitt ursprung i tanken om ett jag i ständig utveckling och har som vision att erbjuda kunderna en härligare vardag. Som svar på den ökade efterfrågan av hygienartiklar i pandemin, vill Axfood med Mevolution erbjuda ett snyggt, högkvalitativt och noga utvalt sortiment till ett mycket attraktivt pris."
Ett annat exempel är Fortnox, det ser ut som att dom har bytt logga, men inget jag fångat upp bland nyheterna i Avanza appen. Så min rekommendation är att titta även på hemsidan då och då. Man lär sig mycket och kanske blir en bättre investerare?
Vill man så kan man även beställa tryckt kopia av delårsrapporter via hemsidor. När jag köpte NIBE aktien för första gången fick jag utskriven kopia på rapporten i brevlådan. Det var riktigt fint av dom och där stod det att om jag vill kan jag beställa utskrivna kopior varje kvartal. Jag behöver inte det så jag snabbläser på nätet. Fint ändå, ingen annan bolag har gjort så bland mina innehav.
Två Månadslöner
No comments:
Post a Comment