Wednesday, March 20, 2024

Fruit Salad kortspel syns nu även utomlands



En kollega kom upp till mig en dag och sa att hon var utomlands för några veckor sedan. I Italien var det. Vi pratade lite om det och sedan säger hon, vet du vad jag såg på en restaurang? Jag bara, nej? Berätta! Ditt kortspel! Vilket spel? Fruit Salad? JAA! Hur sannolikt är det!? 

Helt sjukt att spelet börjat synas utomlands. Först i Nederländerna, Norge, sedan i Litauen, nu även i Italien. Vad är näst? Danmark? Tyskland? Det är även en härlig känsla att få feedback från mina kunder som tycker om spelet. Det värmer i hjärtat. Troligtvis var det bara någon kollega eller bekant till oss som åkte utomlands med den, ändå, kul!

Det är riktigt roligt att man kan skissa på papper vad man vill ha, utveckla det, söka upp någon som kan designa och producera ett provtryck, testa med familj och vänner och sedan göra större produktion av det. Man vill bara krama alla spel och dela ut till alla man möter. Så otroligt välgjord och rolig den är.

Jag och min fru ska fortsätta gå på marknader och olika evenemang för att visa upp våra produkter. Vi är stolta över dom och fler ska ha möjlighet att fynda så länge dom finns. Billigt är det också!

Jag har lärt mig oerhört mycket på väldigt kort tid. Jag behövde komma på reglerna, typsnitt, design, förpackningsdesign, storlek, form, funktion, skapa logga, anpassa färgerna, göra beställningar, ha kontakt med olika personer, testa, följa upp, rätta, testa och mycket mer. Är stolt över mig själv att jag vågade. 

Det värmer oerhört mycket i hjärtat när ungdomar spelar klart och säger att spelet är bättre än UNO som är bland dom mest sålda spel i världen. Ett litet spel som kan ge så mycket. 

Varför finns den inte i affärer då? Enkel förklaring, eftersom dom företag lägger upp 100% marginal på det. Har haft kontakt med flera. Om jag vill ha 110 kr för spelet (vilket är bra pris jämfört med andra spel) så vill dom sälja den för 220 kr! Ingen kommer köpa den då tänker jag. Därför kan du fynda direkt på min webbshop.

Två Månadslöner

2 comments:

  1. Anonymous21 March

    Halvera priset och låt återförsäljare ta in det i sitt sortiment. Du kommer mångdubbla försäljningen och tjäna mer ändå.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nope. Om jag ändrar priset till 60 kr så förlorar jag mycket pengar på det. Det är ju liten volym jag beställde och det är dyrt att tillverka dom.

      Delete