Sunday, March 24, 2024

Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge



Vecka 12 är nu slut och idag vill jag bara ventilera. Känner du dig uttråkad och vill att tiden ska gå lite fortare? Det gör jag med. Tiden brukar gå fort men inte alltid. Ibland går det alldeles för sakta. Känner att det händer för lite ibland och vill att tiden ska gå lite fortare så att något händer hela tiden. Det finns mycket att se fram emot hemma hos mig. Dock behöver jag vänta. För några av er är det kanske till och med en jobbig period just nu?

Det är förståeligt om du väntar på bättre tider, det gör jag med. Ibland kan det vara utmanande att hantera svårigheter och osäkerhet, men det är viktigt att komma ihåg att tider av prövningar är temporära och att det alltid finns möjlighet till förbättring och framsteg. 

Att ha tålamod, ta hand om sig själv och söka stöd från nära och kära kan hjälpa dig att hantera situationen och vi alla hoppas på ljusare dagar framöver. Håll huvudet högt, och kom ihåg att du är inte ensam i din väntan på bättre tider. Ta en dag i taget och tro på att det kommer att bli bättre.

Jag personligen väntar på återhämtning i mina aktier som Embracer, Avanza, Castellum och Securitas. Jag väntar på utdelningar som delas ut under våren. Väntar på sommaren, semester och resor jag kommer göra i framtiden. Väntar på att kriget ska ta slut, på att räntorna ska gå ned till mer rimliga 3%, marknader jag kommer finnas på och lite annat i livet. 

Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge.

Två Månadslöner

No comments:

Post a Comment