Friday, October 16, 2020

Castellum Q3 2020



Här kommer en stabil rapport från Castellum, ska försöka att hålla den så kort som möjligt, siffrorna visar tredje kvartalet juli-september mot föregående år inom parentes:

Nettoomsättning 1 489 Mkr (1 472 Mkr)
Resultat 1 015 Mkr (1 051 Mkr)
Resultat per aktie 3,72 kr (3,85 kr)

Långsiktig substansvärde 200 kronor, en ökning med 8%. Om ett år kan vi förvänta oss en aktiekurs på 216 kronor ungefär om det fortsätter i samma takt.

Resultat för januari-september 2020 landade på 9,33 kr (13,31 kr), tyvärr en minskning på grund av covid-19 men fortfarande en stabil resultat. Utdelningen är intakt och vi kan förvänta oss en höjd utdelning även 2021. Jag tror det blir 24:e året i rad.

Castellum har även några fastigheter som är typ gemensamma ytor. Bolag kan hyra ytorna under kortare tid och medarbetare kan komma ditt och jobba. Då har man frihet som anställd, jobba hemma, i Castellums byggnader runt om i landet eller på sin arbetsplats. Mycket intressant och jag tror det kommer att bli mer sånt i framtiden.

Annars ingen speciellt i rapporten som har fångat mitt intresse. Många projekt på gång och det tar flera kvartal för att avsluta dom. Bara att hålla i aktier långsiktigt. Nu ser vi fram emot nästa rapport i januari och då får vi reda på hur stor blir utdelningshöjning.

Castellum är min näst största innehav på 11%. Har inga tankar att köpa fler aktier, men om kursen faller mot 150 kronor köper jag fler aktier utan att blinka.

Två Månadslöner

3 comments:

  1. Jag har inte så mycket Castellum, men ändå kul att se framtiden för denna utdelningskung. Generellt tycker jag det ska bli väldigt spännande att se hur mycket utdelningar det blir nästa år!

    Trevlig helg!
    Mvh Louise

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vi har även många andra fina fastighetsbolag :) Castellum är bara den jag tyckte mest om.

      Delete
    2. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i förhållande med Anderson i flera år, slöt han med mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har till honom, Jag bad honom med allt, jag lovade men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en trollformell som skulle kunna hjälpa mig att ge en trollformel för att få tillbaka honom men jag är den typen som aldrig trodde på trollformler, jag hade inget annat val än att prova det mailade spell caster, och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara okej före tre dagar, att mitt ex kommer att återvända till mig före tre dagar, han kastade trollformeln och överraskande den andra dagen var det runt 16:00. Mitt ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade på samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom. Det var så vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att alla jag känner som har ett förhållandeproblem, jag skulle vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda riktiga och kraftfulla trollformeln som hjälpte mig med mitt eget problem. Hans e-post: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan skicka honom e-post om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat ärende.
      1) Love Spells
      2) Förlorade kärleksformer
      3) Stoppa skilsmässa
      4) Äktenskapstavlar
      5) Graviditetsförtrollning
      6) Breakup Spells
      7) Döden
      8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
      9) vill tillfredsställa din älskare
      10) Lotteri
      Kontakta den här stora mannen om du har några problem för en varaktig lösning
      via {drogunduspellcaster@gmail.com}

      Delete