Thursday, October 29, 2020

Ökade lite i Fortnox



Kunde inte låta bli att köpa lite i Fortnox. Aktien föll -10% på 4 dagar utan någon anledning. Troligtvis större fonder har sålt av lite på grund av allmän börs oro.

Jag har nyligen gått igenom rapporten och tycker att aktien borde värderas till 269 kr i år och 300 kr nästa år. Best case scenario 358 kr nästa år. Idag föll aktiekursen ner till 268 kr och jag lyckades köpa några aktier.

Annars har jag inte gjort något större köp och avvaktar nästa vecka. Det blir SCA rapport imorgon och Skanska + Securitas rapport nästa vecka. Blir det dålig kvartal för Skanska så kommer jag minska lite där, precis som jag gjorde med Securitas. Vi ska inte heller glömma presidentvalet. 

Idag var det utdelning från Skanska på 3,25 kr vilket såklart investerades direkt i Fortnox. Imorgon går jag igenom SCA rapport.

Två Månadslöner

2 comments:

  1. Ser fram emot att läsa dina tankar om SCA-rapporten!

    Mvh Louise

    ReplyDelete