Thursday, March 3, 2022

Bloggutveckling senaste månaden



Bloggen fortsätter att stå stabilt, antalet läsare är på samma nivå runt 12 000 per månad, vilket är ungefär 400 per dag. Antal besök närmar sig tredjedel av miljonen vilket är helt sjukt! Mest lästa inlägg under februari var Svårt för nya småsparare på börsen. Över 8 000 besök kom från Sverige, över 2 000 kom från Danmark och resten från övriga världen. Man känner sig lite stolt faktiskt att så många hittar hit.

Intäkter från reklam blev 300 kr vilket är väldigt lite jämfört med till exempel Kronan till miljonen bloggen där han redovisade nästan 10 000 kr! Mitt mål var från början att tjäna i alla fall 1% av det han tjänar. Och jag har fått 3% vilket är bättre än jag tänkt från början, så jag borde kanske uppskatta det jag har fått...

Skillnaden är stor då han har många olika samarbeten med andra banker som Kameo, Lendify och investerar lite där varje månad. Hur mycket får man av det är det oklart. När jag undersökte deras hemsidor så kändes det inte alls lockande att investera i nåt som man inte förstår. Sen har har en drös med reklam på bloggen som jag verkligen hatar. Hos mig är det hanterbart tycker jag, så lite reklam som möjligt.

Allt som har med affiliate att göra har jag aldrig förstått. Jag har själv klickat på egna länkar, bad kompisar att använda dom och ibland får man liten ersättning för det ibland inte. Lurigt. Samma även med Avanza där jag hade länk för att registrera sig. Många har gjort det och jag fick kanske en tredjedel av ersättningen som jag borde ha fått. Något är galet där så jag använder inte det längre. Kanske provar igen någon gång.

Antalet idéer om vad man ska skriva om har jag massor av. Det händer saker hela tiden, både på nyheter, regler som ändras hos myndigheter, hur bloggen utvecklas, aktieportföljen, hus renovering, extra inkomster, tips på fynd, gaming världen, vad mina aktier rapporterar, insiderköp, vad som hänt senast i mitt liv, mina erfarenheter och massa annat. Det tar bara väldigt mycket tid att skriva ner allting och ibland finns det inte mycket ork kvar efter lång arbetsvecka.

Två Månadslöner

No comments:

Post a Comment