Friday, May 17, 2024

Världens bästa spel GTA 6 släpps hösten 2025



Världens bästa spel GTA 6 kommer släppas hösten 2025 enligt rapporten från Take Two Interactive. Spelbjässen, känt för bland annat GTA-serien, såg sina justerade intäkter (net bookings) minska med 3 procent till 1,35 miljarder dollar under det fjärde kvartalet i det brutna räkenskapsåret 2023/24. Utfallet var bättre än väntade 1,30 miljarder dollar, enligt analytikerkonsensus.

Vi tror att vårt företag är redo att nå nya framgångsnivåer, och vi förväntar oss att leverera sekventiell tillväxt i justerade intäkter för räkenskapsåren 2025, 2026 och 2027”, sade vd Strauss Zelnick. Samtidigt justerar bolaget ner sin prognos för justerade intäkter för räkenskapsåret 2024/25 till 5,55-5,65 miljarder dollar, från tidigare drygt 7 miljarder dollar.

Jag har bestämt mig att inte öka mer i mina aktier, men om Take Two aktier fortsätter falla kommer jag minska något i Embracer och öka här istället. Har alldeles för många aktier i Embracer och efter senaste tidens återhämtning kan jag börja skala av om jag vill. Take Two äger jag bara 1% i min portfölj och jag är inte emot att äga 2-4%.

GTA 5 slog alla rekord på alla platser och GTA 6 kommer leverera ännu bättre än femman. Under samma kväll som nyheten släpptes att det kommer bli GTA 6 har Youtube trailer slagit alla rekord. Över 100 miljoner visningar blev det.

Spelmarkanden förväntas växa kommande åren och Take Two är bland dom mest kända företag i världen. Produkterna innehåller förutom PC spel, även mobilspel och konsolspel. Spelaktier är en svår bransch, kräver stora investeringar, vinsterna kommer senare och det finns alltid en risk att nya spel blir dåliga som få vill spela. Blir spännande att se utvecklingen i bolaget och jag kommer själv köpa GTA 6. Youtube GTA 6 trailer är här. Trailer har nu 190 miljoner visningar. Tänk dig vad dom kommer tjäna pengar om alla köper?

Två Månadslöner

2 comments:

  1. Anonymous17 May

    Ganska givet att de kommer tjäna grova pengar när GTA6 släpps. Men samtidigt inget som marknaden inte redan prisar in. Så frågan är väl snarare, kommer det bli sinnessjukt mycket bättre än vad alla redan tror? Eller finns det en risk för besvikelse?

    ReplyDelete
    Replies
    1. väldigt bra frågor. Har 5an varit en besvikelse? Nej. Gör dom lika bra jobb igen + lite till så blir det över förväntan igen. Och nu finns det fler spelare än någonsin.

      Delete