Friday, May 24, 2024

8 bästa ekonomi och finansfilmerna



Ibland är det otroligt dåligt väder och då vill man bara mysa framför tv med sin favorit chipspåse, nötter eller en kall öl. Under senaste månaderna har jag tittat igenom 20-tal olika filmer som handlar om börs, finansmarknad, tjuvar, guld och pengar på ett eller annat sätt. 

Idag vill jag dela med mig 8 riktigt bra filmer som jag starkt rekommenderar. Har ni redan sett dom flesta så missa inte mina andra 16 filmrekommendationer. Här har du 8 bästa börsfilmerna som jag tyckt mycket om. Wolf of wall street var min favorit nu när jag tänker efter.

Här har du även 8 Bästa filmer om marknadsföring och pengar. Min favorit i listan var helt klart JOY. Den filmen ska du inte missa! I listan vi har idag har jag tyckt väldigt mycket om filmen Rogue Trader, som är en gammal film men ack vad bra den var! Otroligt nära är även filmen Equity som handlar om kvinnor på börsen. Otroligt bra film som får dela första platsen tycker jag. 

Totalt har du nu 24 filmer att titta igenom och dom flesta av dom är riktigt bra, några är okej och är värda att finnas på listan ändå. Har även sett några ganska dåliga filmer, som till exempel Glengarry Glen Ross från 1992. Otroligt dålig men finns ibland bland top 10 listorna. Hur? Varför? Det vet jag inte. Det kanske fanns bara 10 filmer då som handlade om pengar.

Det finns även fler filmer som jag har hittat som handlar om pengar, bostadsmarknaden och börsen. Ska självklart titta igenom dom och återkommer med en ny lista på filmer jag rekommenderar. 

Dumb Money överraskade mig positivt, filmen handlar om GameStop aktie och när jag tittade på trailer var jag inte imponerad, men när jag tittade på filmen insåg jag hur lätt det kan vara att tjäna pengar på börsen. Dock, någon på andra sidan förlorar pengar. Girighet, tålamod, hela vägen upp till miljonerna och sedan ned igen och mycket annat. Många känslor kan det uppstå på börsen när man ser sina pengar ändras i värde, varje dag.

Pengar i slutändan är bara ett verktyg och när man hanterar dom rätt så blir livet mycket enklare. Har man aldrig pengar så det är inte pengar som är problemet, inte heller systemet eller statens fel. Det är inte Skatteverket eller din arbetsgivare som betalar för lite lön. Har man aldrig pengar över så behöver du en funderare, hur får jag in mer pengar? För att jag vet, att det kan du göra. 

Och inga ursäkter denna gången, att det är hög inflation, jag är sjukskriven, jag får inte ens medellön, är självstående, föräldraledig eller student. Jag har sett alla olika människor på universitet, som tar sig utbildning och börjar jobba därefter. Jag har sett alla möjliga människor på marknader, loppisar och på nätet, som säljer olika produkter och tjänster. Det är dags att ta tag i sin ekonomi om man inte redan gjort det.

Två Månadslöner

1 comment:

  1. Anonymous03 July

    Min man hade för vana att alltid sms:a och fixa datum med sina gamla vänner inklusive sina ex. Jag trodde aldrig att det var något problem med sådant förrän han blev känslomässigt tillbakadragen från mig och började bete sig onormalt mot mig och min dotter. Vid det här laget visste jag att jag behövde hjälp akut eftersom jag aldrig ville förlora honom. Dr Isikolo kom till min räddning och problemet var åtgärdat. En av min mans ex lovade att se till att hon skulle ta honom ifrån honom och började manipulera honom att överge mig och min dotter, vilket så småningom skulle ha hänt om Dr Isikolo inte grep in för att hjälpa mig. Strax efter 48 timmar efter att ha åtgärdat problemet blev allt fantastiskt mellan mig och min man och nu har han bett om ursäkt för allt och vi är bra igen. Kontakta Dr Isikolo och tro att han säkert kommer att fixa det problemet åt dig.Maila honom isikolosolutionhome@gmail.com eller Whatsapp honom på +2348133261196

    ReplyDelete