Monday, January 18, 2021

Vår hund saknar sommar



Vår hund Lilly drömmer under nätterna, till exempel inatt var svansen överallt. Jag misstänker att hon drömmer om sommaren och allt kul vi har haft tillsammans. Hon var lös här och där, träffat andra hundar och vänner som hon känner igen. Vi var ofta ute på långa promenader och ett par gånger har hon även badat.

Nu är det tvärtom, det är kallt, mörkt, oftast är det regn och inte snö och på grund av covid restriktioner har vi inte träffat vår familj eller vänner så ofta som vi vill. Det blir snart vår och då gör vi om allt det roliga vi haft.

Sist jag var ute i trädgården med hunden så satt hon sig på samma ställe som när hon var valp och bara tittade genom staketet. Hon ser och hör allt där, grannarna, gatan, skog... hon bara satt där och lyssnade på fåglar, tittade på dom och rörde sig inte på 5 minuter. Hon saknar sommar helt enkelt, det gör vi alla.

Börsintresserade tror starkt på husdjurstrend och att vi djurägare spenderar massor på onödiga saker. Listan på vad dom tror vi köper är enorm men i verkligheten stämmer det knappt någonting. Vi köper det som är nödvändigt, hundmat, hundgodis och engångsartiklar som borstar m.m. Dessa håller år efter år.

Leksaker köper vi till exempel från barnavdelning på IKEA då dessa leksaker håller bättre än djurleksaker. Längre livslängd och hon älskar dom. De som investerar i husdjurstrend har inte mycket att välja på heller, det finns egentligen bara ett par bolag som Swedencare eller finska Musti Group. 

Och som ni vet finns det massor med andra butiker och online både i Sverige och utomlands. Ovanstående är inget jag investerar i eller tror starkt på. En trend finns, men inte så stark som många tror.

Två Månadslöner

1 comment:

  1. Jag saknar också sommar. Dock gillar Lando vintern då han kan gå ut och rulla sig i snön, men jag tror att han tycker att det är trist att vi är inne så mycket eftersom vi har altandörren öppen hela sommaren så han kan gå ut och in som han vill.

    Precis, tillfälliga trender till trots...Inget jag heller köper in i heller eftersom jag häller mig till mer traditionella (kända, starka, bra historik) investeringar.

    Ha en fin dag! Innan vi vet ordet av så är det vår.

    Mvh, Anneli

    ReplyDelete