Friday, July 9, 2021

Bilder från semester



Semester är nu över för mig och under dessa två korta veckor har jag hunnit att göra extremt mycket. Jag tror att jag var mer aktiv än under hela 2020! Resterande semesterdagar kommer jag att ta ut i kortare perioder för att det ska fungera med jobbet. Första semesterdag fick jag blommor för väl utfört arbete vilket var jätteroligt!

Under semester har jag, min fru och vovven hunnit besöka Höganäs, Kullaberg, Ängelholm, Mellbystrand, Göteborg, Kungälv, Älmhult, Ljungby, Växjö, Kalmar och Öland. Det blev några hundra mil i bilen men det var värt varenda minut, vi hade jätteroligt och vi har alltid velat besöka alla dessa platser länge. Nu är det bockat och klart.

Vi har hunnit att bada på flera stränder, shoppat, vandrat, ätit god mat, träffat både folk och djur i djurparken, gått på Liseberg, träffat vänner, varit på Kalmars slott, besökt 2D café på Öland, spelat golf och provat att skjuta pilbåge. Vi har även hunnit att renovera köket och snart kommer bilderna, det är bara ett par veckor kvar innan allt är färdigt. Helt otroligt att man kan hinna så mycket på så kort tid, ser fram emot nästa semester!

Hela kalaset kostade några tusenlappar och största kostnaden var bensin och mat. Jag tycker mat är väldigt viktig del av vardagen och äta nudlar finns inte på kartan. För mig är mat en upplevelse och jag tycker om att prova nya rätter och besöka olika restauranger. Det ingår i min semester att äta ute och ofta. Nu känner jag mig utvilad och redo att jobba på måndag.

Här kommer några bilder:



3 comments:

  1. Hej,

    Men så roligt att få blommor i uppskattning på jobbet när man går på semester. Grattis! Det är faktiskt guld värt att få känna sig uppskattad. Då kan man lätt gå den där extra milen om det behövs.

    Det låter helt underbart att ha avverkat så där många mil i bil i vårt underbart vackra land. Och så många ställen ni hann med.

    Jag är precis likadan. Så viktigt att äta gott och bra, och speciellt när man nu är på semester. Jag har dessutom höga krav på boende. Inga sunkiga billiga skyffen för min del. Nej, det skall vara stil på det hela :-) Det är också perfekt att kunna hälsa på och bo hos vänner samtidigt. Det gör jag nästan alltid när jag är i USA.

    Ha en riktigt fin helg och tack för din kommentar hos mig!

    Kram,

    Anneli

    ReplyDelete
  2. Hej!
    Nu snackar vi effektiv semester! :-)
    Dessutom är det ju fantastiskt att du känner dig utvilad. Då har du verkligen hittat rätt, både sättet att spendera semestern på och ditt jobb som du nu ska tillbaka till!

    Ha en riktigt skön sommar, även fortsättningsvis!

    ReplyDelete

  3. Jag heter Silvia Scali och är vårdgivare. Jag noterar att jag just nu är som den lyckligaste. Jag kommer att vittna om ett lån mellan individer som jag just har fått. Jag fick mitt lån tack vare Pierre Michels tjänst. Jag började procedurerna med henne i fredags och på tisdag klockan 10:45 eftersom bankerna inte arbetar på lördagar, då fick jag bekräftelse på att överföringen av min begäran på 950.000 kr skickades till mig. mitt bankkonto väldigt tidigt, till min stora förvåning lyckades överföringen. Här är hans E-mail : combaluzierp443@gmail.com


                         E-mail : combaluzierp443@gmail.com

    ReplyDelete