Sunday, August 14, 2022

Sökoptimering av din hemsida



Det har hänt många gånger att någon vill läsa min blogg och vill hitta den på google. Jag säger till dom, skriv Två Månadslöner så dyker den upp högst upp. Sedan ser jag en massa olika varianter när folk skriver det. Jag har sett 2 månadslöner, 2 månads löner, tva manadsloner, tvamanadsloner, två månaderslöner och den roligaste var när en kille glömde vad bloggen heter så han kunde inte hitta det. Jag frågade honom vad han skrev i google. Han sa två lönespecifikationer. Haha, två lönespecar! Den var bra!

Tanken med detta inlägg är att skriva en massa nyckelord för att google ska kunna hitta min blogg även när man skriver fel i sökrutan. Det är viktigt så att bloggen ska synas oavsett vad man söker efter. Jag har även sett i google att vissa ställer en fråga om det är okej att få två månadslöner i lön? Jag som lönekonsult kan svara ja. När man byter från timlön till månadslön till exempel den första september, så får man septembers månadslön och timlön släpande, så man får två löner, ja. Det är helt ok och det är vanlig skatt på dom, ej engångsskatt.

Å andra sidan kan man bli utan lön om man byter från månadslön till timlön, man blir utan lön en månad. Som ni ser är lönekonsults arbete ganska komplicerad. Många skattefrågor, lönefrågor och felrättningar. Tillbaka till google search. När jag eller du skriver två månadslöner i google så dyker det upp min blogg och massa annat som jag vill också ta över, hehe. För att göra det så måste jag skriva ungefär samma nyckelord som dom har och få mer trafik hit. Enkelt och komplicerat samtidigt. 

Vad heter två månadslöner på engelska? Det är vissa som undrar ibland och det är two salaries, två lönespecifikationer är two payslips och bruttolön är gross salary. Jag hade en hel kurs i skolan med massa engelska ord, det var roligt, men tyvärr har inte andra länder en massa ord som vi har i Sverige som semesterersättning, semestertillägg, rörliga tillägg och liknande. Det finns helt enkelt inte utomlands. På tal om det, så är därför väldigt svårt för utlänningar att köra lön i Sverige. Dom kan inte regler och system klarar inte av det. Därför gillar jag svenska bolag som kör lön här, som Fortnox till exempel. Konkurrenter finns bara i Sverige och dom kan jag.

Den sista biten som jag vill ta över från google är sparkonto. Jag vill att hela första sidan ska bli min när ni googlar två månadslöner. Oavsett på vilken sätt. Tidningar och banker skriver att man ska ha två månadslöner i buffert. Det är generell svar till alla, men egentligen är det högst personligt. Buffert ska täcka oförutsedda utgifter, bor man hemma så finns det inga utgifter. Du kan ha 100 kronor i buffert. Bor du i en villa med två bilar, husdjur, hästar och eget företag, kanske en gammal hus och stor tomt, då ska du ha rejäl buffert på flera månadslöner. Ett par månadslöner räcker långt. Nödutgifter dyker inte så ofta upp heller, men när det händer så brukar det vara flera samtidigt... hoppas att detta inlägg har erövrat google sökmotor.

Ni som är bra på SEO och google optimering skrattar säkert om min okunskap inom området. Finns det någon som är duktig inom det får ni gärna kontakta mig, jag kan till och med betala för att få bra hjälp som kan förbättra min blogg, jag tycker det är svårt och är rätt dålig på sökmotor och hur den tänker bakom texten och länkar. Jag har provat i alla fall. Kanske lär mig ett och annat under året.

Två Månadslöner

No comments:

Post a Comment