Wednesday, September 14, 2022

Krokodilprofil annons



Betald samarbete med Krokodilprofil

Har alltid drömt om att ha två utbildningar, tänkte att det skulle gynna mig som arbetssökande i framtiden. Därför är jag utbildad Lönekonsult och Produktionsledare inom förpackningsindustri. Vissa av er redan vet detta men många nya läsare gör inte det. Lönekonsult gör att rätt lön betalas ut i rätt tid till rätt person. Sedan en massa andra saker som inrapportering till olika myndigheter, skapande av rapporter och så vidare. Men vad har jag lärt mig som Produktionsledare?

Listan är väldigt lång, det roligaste har varit att lära sig flexotryck, offsettryck och digitaltryck. Det är olika sätt att trycka färg på papper eller annat material. Det jag saknade väldigt mycket i utbildningen var besök hos företag som gör profilprodukter, ni vet, logo på olika giveaways som paraplyer, t-shirts, muggar, handdukar, musmattor, mössor och allt annat. 

Idag har jag ett samarbete med ett bolag som heter Krokodilprofil som gör just dessa saker, profilprodukter. Det har jag alltid velat se och trycka själv på. Häftigt att tekniken är så utvecklad att man kan sätta sin logga på vad som helst. Jag hade inte den möjligheten under min praktikperiod så jag valde det som fanns i närheten av skolan. Jag delade min praktikperiod i två delar och började hos Tetra Pak. Där har jag lärt mig hur det trycks på mjölk och juiceförpackningar, från början till slut. 

Den andra delen gjorde jag min praktik hos Arkitektkopia, där fanns det liknande saker som profilprodukter men inget tryck som vi gjorde själva, vi fick lägga en beställning på istället. Det som jag gjorde där var allt annat inom reklam förutom tryck på produkter. Jag tillverkade affischer, reklamblad, tidningar för mäklare, bilder, böcker, valsedlar, spiralböcker, limböcker och liknande. En väldigt bra erfarenhet måste jag säga. Hade jag kunnat gå tillbaka i tiden hade jag inte ändrat på något eftersom det var så givande.

Tillbaka till Krokodilprofil, nyckelorden är profilprodukter företag, profilprodukter för organisationer och har du ett eget företag som är lite större, varför inte skapa lite reklam? Vanligaste profilprodukter är usb minnen, vattenflaskor och pennor. Kika på deras hemsida så inser du hur många olika saker man kan ha sin logga på. Hade jag haft ett företag hade jag definitivt beställt ett låda med reklamprodukter. Varför inte liksom?

Två Månadslöner

No comments:

Post a Comment