Monday, November 23, 2020

Billiga sällskapsspel



Black Friday är snart här och rabatterade produkter har börjat att trilla in. En av mina hobbies är sällskapsspel och varför betala mer när jag kan betala mindre? Har följt några spel som jag vill ha och nu är några av dom lite billigare än vanligt...

"Detta inlägg är en annons för Spelexperten.com och innehåller annonslänkar."

Spelexperten är en av mina favorithemsidor då de har massor av sällskapsspel. Jag passar på helt enkelt innan det blir dyrare nästa vecka. Just nu finns det även riktigt bra spel som har skadad förpackning och väldigt låg pris. Du hittar i fyndhörnan bland annat:

"Pandemic"
"Munchkin Deluxe"
"Catan"

Denna vecka passar väldigt bra för att börja handla presenter till Jul eller om någon fyller år snart. Eller varför inte till dig själv? Treat Yourself! Inga fler aktieköp för min del för resten av november och jag köper några spel istället för att ha en rolig sysselsättning under vintern. Spelen brukar även ha bra andrahandsvärde, så man kan se det som en investering också. 

Bästa spelet jag köpt hittills är RISK för 40 kr på second hand. Den var komplett med alla delar. Bästa spelet jag köpt hos Spelexperten är nog Carcassonne. Har spelat den många gånger. Gillar du sällskapsspel? Vilken är din favorit?

Två Månadslöner

7 comments:

  1. Äskar brädspel, men jag har dock gått ett par steg längre i träsket och spelar figurspel... Aldrig några reor på de varorna dock :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Som Warhammer och sånt? Nice! Har beställt även Zombie 15* som du kanske känner till? Jag började måla figurer i andra spel jag har. Avkopplande, speciellt från börsen :D

      När Zombies landar tänker jag måla alla 100 st! Vi får se om jag orkar. Nåt spel du rekommenderar?

      Delete
  2. Favoritspel inte en lätt fråga, de är bra på olika sätt :)
    Det som jag har spelat mest är nog Ticket to Ride. Inte särskilt avancerade regler, men ändå roligt om man har spelat mycket. Carcassonne passar också bra i den kategorin, men det har jag inte själv utan har bara spelat hos andra.

    Jag har handlat på Spelexperten ett par gånger (senast Whitehall Mystery som är ett hidden-movement spel), men har missat fyndhörnan så jag tackar för tipset.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ska kolla upp whitefall, har köpt nu bland annat Zombie 15 och partyspel ultimate warewolf :) Det finns många bra spel, håller med. Undrar om de finns någon hemsida där man kan se kommande spelsläpp?

      Delete
  3. Haha, vi halkade nästan förbi brädspel och landade i Magic: The gathering-träsket istället. Inget billigt med det XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det är viktigt att komma ihåg att riktigt bra produkter har aldrig rea :D

      Delete
  4. Jag heter Linus SAARINEN, och jag är vårdgivare. Jag noterar att jag just nu är som den lyckligaste. Jag vittnar om ett lån mellan individer som jag just har fått. Jag fick mitt lån tack vare tjänsten av Pierre Michel. Jag började med henne förra fredagen och på tisdag 10:45 eftersom bankerna inte arbetar på lördagar, då fick jag bekräftelsen att överföringen av beloppet på min begäran på 400.000 kr skickades till mig. och efter att ha hört mitt bankkonto mycket tidigt, till min stora förvåning var överföringen lyckad. Här är hans

        E-post :   combaluzierp443@gmail.com

    ReplyDelete