Monday, November 9, 2020

Teslaquila 250 dollar



Tesla hittar på konstiga saker hela tiden. Denna gången är det Teslaquila som slutsåldes på deras hemsida samma dag som premiären. Flaskan är blixtformad och hade ett pris på 250 dollar. Jag vet inte om det är ingår i långsiktiga planen att sälja andra saker förutom bilar, men tydligen har dom skapat en rejäl varumärke och saker säljs på bra.

Förutom teslaquila har Tesla även sålt shorts, surfbrädor, kläder, barnkläder, leksaker, vattenflaskor m.m. Vi får helt enkelt se vad Tesla hittar på näst.

Efter att jag har köpt aktier har de stått relativt still mellan 400-440 dollar. Kursen stiger inte som innan, så jag hoppade på tåget lite för sent. Jag ville dock se vinsterna i bolaget innan jag köper in mig. 

Ser fram emot när Tesla flyttas över till S&P500 indexet, då borde stora fonder köpa aktien oavsett om de vill eller inte vilket skulle ge en positiv kursreaktion. Kanske jag hinner köpa fler aktier i början på 2021. När flytten sker är det dock fortfarande oklart. Borde ha skett i år men tydligen andra bolag fick företräde.

Just nu är det inga aktieköp, tanken är att börja igen efter årsskiftet. Anledningen är att jag har redan investerat det som jag ville i år. Nu byggs det kassa för potentiell dipp. Hur stor dippen blir vet dock ingen. Inte heller när det sker. Nu lutar jag mig tillbaka och följer nyhetsflödet.

Angående presidentvalet behöver man inte oroa sig. Marknaden har redan prisat in utfallet i aktiekurser. Om inga fler dåliga nyheter dyker upp i år, borde aktiekurser fortsätta stiga. Därför är jag fullinvesterad. 

Två Månadslöner

2 comments:

  1. De är inte dumma, merchandisefolket! Se bara på Biltema, i somras ville alla ungar ha badshorts och t-shirts med fula varmkorvar på.

    Uppenbarligen fungerar konceptet även på vuxna! ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, ja verkligen. Jag hade köpt flaskan bara för designens skull.

      Delete