Monday, May 10, 2021

Vad har hänt i april?



Känns som ett tag sedan jag uppdaterade er om bloggen. Helt sjukt att snart är det två år som bloggen är live. I april blev det ungefär 11 800 besök mot förra månadens 11 047. Ett av mest lästa inläggen under april var Det blir ingen börskrasch som jag skrev för ett par veckor sedan.

Jag tycker fortfarande att ekonomierna går starkt nu. Många producerar för fullt, mycket övertid, priserna höjs och andra kvartalet 2020 var hemsk. Vissa bolag tappade -30% av vinster och det värsta var Volvo, det var 0 kr per aktie i vinst. Att slå förra årets andra kvartal blir hur lätt som helst, för dom flesta.

Inga av mina bolag har skjutit i höjden som många corona vinnare har gjort. Jag ser stabilitet och tryggheten i det jag äger. Oavsett konjunktur kommer mina bolag fortsätta att leverera. 

Ni kommer inte tro det men bloggen lyckades snurra ihop 157 kr under april, vilket är det högsta hittills för mig! När summan blir 700 kr får jag dom pengarna insatta direkt på kontot vilket är supersmidigt. Google ads är kanske lite tråkiga ibland, men ibland kan man handla via dom som Dressmann, Åhlens och liknande. Tyvärr kan jag inte välja vad som visas för reklam, så det blir vad det blir. Jag ser google ads som min bloggs lön. Får jag över 1 200 kr om året är jag nöjd... är jag nöjd? Det lät lite.

Har även börjat söka efter nya samarbeten på bloggen så kanske jag får en napp någonstans som ger några kronor extra i plånboken. Sparandet på börsen blev bra i april och lite högre än jag tänkt mig. I maj förväntar jag mig spara lite eller inget alls. Magkänsla säger att det kan bli fina köptillfällen under sommaren.

Renovering hemma fortsätter som vanligt, lite varje dag är målet. Bilder kommer, men först ska det göras klart tänker jag eller vill ni se det redan nu? 

Två Månadslöner

2 comments:

  1. Intressanta besökssiffror och du ligger väl på ungefär dubbelt mot mig. Skriv gärna mer om intäkter från blogg och hur man får trafik.

    Blogga är något jag skulle kunna göra även efter FIRE för att det är intressant, ger några kronor och för att kunna säga att man deltidsjobbar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Två Månadslöner10 May

      Jaa du, om jag visste det :D Det är bara att sprida sin blogg överallt, men jag kan gå mer i detalj på ett inlägg längre fram. Hade varit kul att få mer pengar in, men det är så himla svårt.

      Istället för blogg hade jag nog gjort något annat om det är pengar man vill åt. Vill man ha kul och dela med sig glädje med andra är bloggskrivandet en bra ide.

      Delete