Friday, May 7, 2021

Axfood runt nya ATH



Axfood försöker att komma upp till nya "all time high", aktiekursen ligger runt 220 kr vilket är alltid trevligt när det är ens största innehav i investerade kronor. Jag skrev inlägget för ett par dagar sen så kursen kommer nog ändra sig lite men jag tror fortfarande starkt att Axfood avslutar året med fin uppgång, oavsett vad som händer i världen. När det skakar till på börsen går många tillbaka till trygga aktier.

När pandemin lättar lite kommer Euro Cash igång igen, norsk handel kommer igång igen, restauranger och mycket annat. Det ser ljust framåt. Jag tror fortfarande att Axfood kan nå 230-250 kr fram till nyår. Även om jag har fel kommer det hända lite längre fram, men det kommer att hända. 

Tycker lite synd om nya sparare som har hoppat på olika trender och sen har bränt sig. Facebook är full av exempel där folk har tappat 30-50% på aktier inom förnybar energi. Det är en stark trend, det är framtiden, men det betyder inte att alla kommer vara vinstdrivande företag. Man ska välja det som gör vinst och som är bästa i området.

Alla lär sig olika, jag lär mig från andras misstag. Snart 3,5 år på börsen med många tråkiga bolag, men det går sakta uppåt. Vem som gör rätt eller fel får vi se längre fram.

Två Månadslöner

2 comments:

  1. Jag gillar Axfood både som aktieägare och konsument. Det blir en promenad till Willys nu på morgonen när jag gått av mitt jobbpass. 😊

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samma här 👍
      Har handlat där igår för 1800 kr 🙈 gillar vad dom har och är nöjd på alla plan. Så fort jag kommer öppnas en ny kassa och oftast stängs efter mig 😁

      Delete