Sunday, May 9, 2021

Finansiellt fredagsmys på Youtube



Finansiellt fredagsmys finns på Youtube där Nicklas och Moa går igenom veckans händelser och lite runt om kring. Både nya och lite mer erfarna sparare kan hitta nyttig information tycker jag. Om länken inte funkar finns den även här.

När jag bläddrade snabbt igenom olika nyheter under veckan som gått hittade jag även att Readly och Clas Ohlsson hade sämre rapporter än vanligt. Readly har jag haft ögonen på (det är digitala magasin och tidningar) men när de sa att de satsar på vinst om 3-4 år, blev jag inte alls sugen på att investera.

Många pratar om att det är rätt väg att gå, investera i nya kunder, göra marknadsföring med mera och sen få upp vinsten, men jag är skeptisk. Hur roligt är det att se minus resultat varje kvartal flera år framåt? 

Under veckan har även flera insiderköp hänt som till exempel inom Avanza. När jag tänker tillbaka har även andra köpt på sig aktier inom olika bolag. Ingen har sålt som jag har märkt. Det är ett bra tecken när styrelsen och andra högre chefer köper aktier.

Jag är nöjd över utdelningarna som jag har fått och även rapportperioden som varit. Vissa aktier har inte rört sig uppåt alls efter rapporter men bättre än ett stort fall. Är ni nöjda med rapporterna? Utdelningarna?

Två Månadslöner

No comments:

Post a Comment