Saturday, November 4, 2023

Fruit Salad kortspel är äntligen till salu!



När solen skiner så är hösten otroligt fin, allt är gult och luften är frisk och kall. Börsen är ungefär som väder, vissa dagar är det soligt och visar dagar blåser det och aktierna kraschar med rejäla minus som följd. Det är bara att acceptera det och inte göra förhastiga och dumma beslut. Aktierna börjar gå upp igen, eller hur?

Oktober månad har varit speciell för Två Månadslöner. Vi har varit mer aktiva på sidoinkomster än andra månader och det syns på kontot. Bara två månader kvar tills året är slut och jag tror att vi kommer att nå vårt mål på 30 000 kr i sidoinkomster i år. 

tal om sidoinkomster så har vi gjort det mesta under månaden. Bland annat varit aktiva på marknader, sålt av lite saker från förrådet som bara låg och dammat genom åren, sålt mer av boken Två Månadslöner, fått leverans från Kina, ja det är mina kortspel som jag har jobbat med i över ett år! 

Har börjat sälja lite försiktigt mina kortspel som heter Fruit Salad (klicka på länken så kommer du till Webbshoppen), och ja, jag har skapat en Webbshop! Hur kul är det? Det är nytt för mig, men det går bra, jag lär mig snabbt. Förutom det har jag även skapat en Youtube video på How to Play Fruit Salad. Helt otroligt, va? Med HD kvalité och undertexter på engelska. Jag har noll kunskaper där, men det gick hur bra som helst!

Bloggen har snurrat ihop några hundringar också och totalt blev det över 5 000 kr för våra sidoinkomster i oktober! Det har aldrig varit så här mycket! Vi har såklart jobbat lite mer på det, men det är kul att sysselsätta sig med saker som är roliga. Drömmen är att få in det varje månad såklart. 

Har även gjort lite reklam för kortspelet under månaden på bland annat en gårdsbutik (som ska prova att sälja där) och hos en spelförening. Det blir spännande att se hur det går framöver och vad vi hittar på. Vi gör just nu otroligt många roliga saker och det börjar bära frukt. Äntligen. Från dröm till verklighet.

Två Månadslöner

No comments:

Post a Comment