Friday, November 3, 2023

Spartips från Fru Två Månadslöner



Idag är det full fokus på träning, hälsa och spara pengar. Min fru gör alla tre senaste tiden och jag väldigt stolt över henne. Jag försöker bidra så mycket jag bara kan och har också börjat träna senaste månaderna samt fokuserat mig lite mer på hälsan. Det är viktigt vad vi äter och vad det kostar för oss. 

 "Inlägget innehåller reklam genom annonslänkar för Gymgrossisten"

Ganska ofta är min fru sugen på något sött, därför har vi nästan alltid några kakor eller choklad i skåpet. Vi båda gillar godsaker och dom brukar bara försvinna inom ett par dagar efter vår veckohandel. För ungefär ett år sedan ändrade hon dock sina vanor och började träna. Sakta förändrades även hennes sötsug... hon började leta efter lite mer hälsosamma alternativ som frukt eller hemlagad godis/kakor eller liknande. 

Med tiden började hon spåra sin utveckling på gymmet och berättade för mig att hon åt för lite protein som hon behövde för att nå sina framsteg. Sakta började hon smyga in proteinbars in i vår veckohandling. Bara några proteinbars skulle kunna gå på hundra kronor... 

Jag föreslog att man kunde köpa de vanliga chokladkakorna eftersom de är billigare och har i princip samma kalorier.... enligt henne så skulle proteinbars hålla dig mätt längre och de var oftast större portioner fyllda med fler bra kalorier och andra godsaker som protein bland annat. 

Jag frågade henne om hon kanske kunde hitta proteinbarerna någonstans på nätet istället... kanske köpa in en låda som skulle vara billigare snarare än att köpa en proteinbar i taget. Jag hade rätt. Hon hittade på Gymgrossisten att hon kunde köpa i lådor och totalt kunde hon spara upp till 6 kronor per proteinbar (om inte mer) jämfört med om hon köpte dom på Willys eller Ica. 

Ibland har Willys också erbjudanden, men du måste vänta på dom. Hon försökte beställa olika smaker via Gymgrossisten och jag måste erkänna... vissa smakar bättre än själva Snickers till exempel! 

Ibland smyger jag till och med en av mina favoriter till ett mellanmål! Än så länge är min favorit mjuk banansmak och hon älskar det mjuka jordnötssmöret. Jag är verkligen inte ett fan av jordnötssmör så jag låter dem vara... nyligen beställde hon en med kokos smak... och herregud... de är bättre än Bounty! Nu har vi nästan alltid några proteinbars hemma och att ta den när du är på språng eller som mellanmål är ett riktigt bra idé!

Två Månadslöner

2 comments:

  1. Anonymous03 November

    Heeej!
    Ni skulle spara in en hel del om ni byte ut proteinbars emot proteinpulver och så kör ni det med 2,5-3dl mjölk. Dubbelt så mycket protein och ni spara pengar i längden per portion och blir mera hälso samma kalorier.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej, bra tips! Vi gör det redan, vi har pulver också hemma. Men enligt min fru vill hon ha något mer ätbart och sött, så därför köper vi även lådor med proteinbars. Annars hade hon bara köpt en massa Snickers, Bounty och annat som är ganska dåligt i längden.

      Delete