Thursday, November 30, 2023

Över 30 000 kr i sidoinkomster



November är äntligen slut och det är dags att kolla igenom månaden och se hur det har gått. Jag brukar ta upp tre olika områden när jag avslutar månaden. Den första är hur börsen har gått och min portföljutveckling. Den andra är sidoinkomster från olika försäljningar, blogg och samarbeten. Sist tar jag upp bloggutvecklingen. 

Börsen som alltid har varit volatil, men vissa dagar gick det kraftigt upp i portföljen och månaden avslutades positivt med +10%. I år ser det ganska likt ut och portföljen visar +6%. Så länge det är plus för i år så är jag nöjd. Du kan se min portfölj, mina aktier och vad jag har betalat för dom i portfölj fliken eller i länken här. Länken uppdateras inom ett par dagar. Brukar göra det sista dagen i månaden eller dagen efter.

Sidoinkomster under månaden har levererat över förväntan, det blev 4 700 kr in på kontot. Hur fick vi det? Vi har sålt otroligt många kortspel, några böcker, en del örhängen och bloggen har levererat bra via reklam och samarbeten. I december räknar jag med rekordintäkter via sidoinkomster, jag tror det kan landa närmare 6 000 kr. Det finns många saker som vi vill göra och det kommer vi gå igenom tillsammans här på bloggen i december. 

Jag satte upp ett mål i januari 2023 att jag vill komma upp till 30 000 kr i sidoinkomster i år och den har jag redan passerat. Det betyder dock inte att jag slutar där, kommer fortsätta kämpa och målet blir ännu högre år 2024. Jag och min fru har byggt något unikt som fungerar och då ska man passa på och fortsätta.

Bloggen har utvecklats enligt mina förväntningar, antal besökare under månaden nådde 20 000 och mest lästa inlägget var Fick böter för fortkörning. Över 2 000 personer hittade Två Månadslöner blogg via google vilket är väldigt kul. Endast 76% läser bloggen i Sverige, alla andra hittar mig från bland annat Danmark, USA och Finland. Om det är spam eller svenskar utomlands, det vet jag inte. Hoppas ni gillar dessa genomgångar varje månad. 

Två Månadslöner

2 comments:

  1. Anonymous30 November

    Kul att dina sidoinkomster går bra, kör hårt!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det tog några år att komma igång, men det blev hur bra som helst :) Tack!

      Delete