Friday, February 23, 2024

Borderlands - Biopremiär 9 augusti (2024)



Embracer föll -86% senaste 3 åren, men vissa dagar stiger aktien rejält. Igår gick aktien upp +5,43% på grund av en filmtrailer Borderlands. Det är Gearbox, som ägs av gamingbolaget Embracer, som står bakom Borderlands-spelen. Enda man behöver är lite goda nyheter så stiger aktien. Det kommer att komma otroligt många goda nyheter från Embracer framöver.

Nya Tomb Raider spel, Metro Multiplayer, brädspelsbolaget Asmodee kommer tillverka brädspel från PC spel. Befintliga spel får uppdateringar, expansioner och mycket mer.

Att börja investera i Embracer idag tror jag är otroligt bra läge. Jag själv har investerat alldeles för mycket senaste åren och ligger mycket minus, att köpa ännu mer hade varit oerhört riskabelt för hela min portfölj. Det vill jag inte göra. Jag behåller det jag äger redan och väntar på återhämtning istället.

Hoppas filmtrailer fungerar för er och att ni ser fram emot biosläppet den 9e augusti. En aktie kostar bara 17,7 kr och riktkurser från analytikerna är mellan 26 till 50 kr. Om jag inte redan ägt aktier idag hade jag köpt tungt igen. 

Jag tror ändå som VD Lars för Embracer sa tidigare att spel, mobilspel och brädspel är otroligt billig underhållning. För typ 150-300 kr kan man spela otroligt många timmar, antingen själv, med vänner eller med andra online. Går man ut en kväll och köper ett par öl så kostar det ännu mer, lägg på resan fram och tillbaka, maten och kanske någon aktivitet så kommer du lägga minst 500 kr. 

1 dag har trailern fått 1,5 miljoner visningar, inte illa. Av dom 7000+ kommentarer fanns det en och annan som inte var nöjd med skådespelare. Ser ut som en vanlig och rolig film som kommer göra bra ifrån sig i början och sedan kommer glömmas bort efter en månad.

Två Månadslöner

No comments:

Post a Comment