Sunday, July 14, 2019

Aktier

Denna vecka börjar rapport perioden för mina aktier, så jag kommer att lägga upp lite kommentarer kring varje aktie jag äger. Alla aktier och värdepapper man har kallas för portfölj. I min portfölj finns det 13 olika aktier. Jag har noggrant granskat varje aktie för sig och läser varje rapport som kommer ut kvartalsvis för att vara uppdaterad om vad som händer i företaget och om dom tjänar pengar. Tjänar dom pengar så kan dom dela ut till oss aktieägare, mer och mer varje år, det kallas för utdelning, när vinsten delas ut till oss ägare, vilket är det finaste med att se sina pengar växa. Det gör dom inte i madrassen. Lite längre fram kommer jag förklara hur man väljer fina bolag.

Du får titta på bolagen som jag har och ha det som inspiration, tycker du om något annat bolag får du läsa om dessa på deras hemsida och göra egen analys. Det finns över 100 bolag på Avanza, allt från skog, fastigheter, banker, kläder, IT till el, olja, guld och industri och allt däremellan. 

Hur man gör en bra analys kommer längre fram.


No comments:

Post a Comment