Wednesday, May 25, 2022

Inkomst nummer 10



Förutom att vi får lön har vi flera extra inkomster som försäljning av räkor, växter, fiskar, bloggreklam, blogg samarbeten, aktieutdelningar, hundklippning och nu även försäljning av supersnygga örhängen med mat/frukt tema. Finns det intresse så bara att skicka ett mail till tvamanadsloner@gmail.com

Du kan beställa vad du vill ha så görs det på beställning eller du kan välja av redan befintliga örhängen. Kanske korv med bröd? Sushi bitar? Du bestämmer! Ett perfekt present till någon du älskar, ingen annan i världen kommer ha exakt samma örhängen! Kan vara en bra present till alla hjärtansdag, barn, bröllop, examen, till arbetskamraten, någon som ligger på sjukhuset, födelsedag, Jul, mors dag, inflyttning, påsk, Ny År, halloween, vad som helst helt enkelt!

Priset är fast på 100 kr per örhänge + eventuell frakt på 13 kr. Du får bra kvalité med äkta silver, snabb leverans via post och viktigast av allt, riktigt bra support. Jag är tillgänglig dagligen och svarar på alla frågor som du har. Är även tillgänglig på Twitter via @manadsloner och på Instagram med namnet OddlyDelicious. 

Alla borde ha flera inkomster, att endast lita på sitt jobb är lite riskabelt, saker kan hända i livet att man blir utan jobb och då behöver men en krockkudde. Även om sidoinkomster inte ger mycket är det bättre än inget. Med tiden växer även sidoinkomster som kan bli en rejäl tillgång i framtiden. Jag som hoppades på en 100 lapp i månaden från bloggen har nu skrapat ihop strax över 2 000 kr i april. Bara från bloggen, ännu mer om jag lägger ihop alla andra. Som sagt så kan sidoinkomster vara en riktigt bra idé. 

Just nu håller jag på med en ny sidoinkomst, men mer om det längre fram. Det jag kan avslöja istället är en annan fundering jag har. Det är att börja investera i en hyreslägenhet. Den kräver dock en rejäl insats i form av kontantinsats och kräver en noggrann analys av marknaden, potentiella hyresgäster m.m. Jag har dock en person som vägleder mig i det och stöttar. En person som redan har hyresgäster och verkar kunna det han gör. Högre räntor har dock gjort det lite svårare med att ta ett beslut... 

Två Månadslöner

5 comments:

  1. Åh vad spännande med både örhängen och hyreslägenhet! Vill gärna höra mer om den senare så småningom :-). Själv kör jag uthyrning av maskiner som extrainkomst, samt startar upp min hundverksamhet snart som förhoppningsvis kommer generera extra pengar i framtiden. Roligt!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vad tänkte du göra med hundar? Härligt att höra att du har sidoinkomster, alla borde ha det!

      Delete
  2. Jag har tidigare varit hundrastare via Rover, men nu med den utbildning jag har skaffat mig så kommer jag troligen öppna ett litet hundpensionat så småningom. Funderar även på att bli hundinstruktör. Dessutom blir det ju valpkull/valpkullar! :-)

    ReplyDelete
  3. Ja, om vi inte hinner flytta ut på landet först, då blir det i Södermanland!

    ReplyDelete