Sunday, May 1, 2022

Lätt att tjäna pengar på bloggen



Pengamässigt har bloggen gjort sin bästa månad någonsin. Bloggen har funnits sedan Juli 2019 och första året har jag inte fått en enda krona. Det har varit lite svårt att lyckas implementera Google Ads på bloggen som ska generera pengar och det fanns inga samarbeten med andra aktörer. Nu har det äntligen vänt. Min största inspiratör är bloggen Kronan till Miljonen och min dröm har varit att tjäna bara 1% av vad han tjänar på bloggen. Då är jag lycklig. Kul att jämföra sig med sig själv men även med andra. Hans bloggintäkter för april har varit 13 404 kr. Imponerande siffra.

1% av hans bloggintäkter är 134 kr. Min blogg har genererat 2 087 kr för april månad! Man behöver skatta för dom pengarna men ändå! Jag blev lite nyfiken för att se vad har min blogg hittills gett mig dom senaste 3 åren jag haft bloggen. Totalsumma är hela 10 811 kr! Pengarna ska skattas som sagt men gratis pengar är bäst. Jag hade ändå skrivit bloggen då jag tycker det är kul. Kan han tjäna pengar så kan jag, kan jag så kan även du.

Nu blev jag nyfiken vilken dag har jag fått mest pengar. Den bästa dagen var nyligen, mars 17 - 2022. Då fick jag 84,54 kr på en dag från Google (affiliate samarbeten är borträknade här). Snittet på hela bloggen ligger på 7,7 kr per dag. Det betyder att snittet är 231 kr i månaden. Den siffran ökar kraftigt nu. Egentligen är det lätt att tjäna pengar på bloggen, det är inte stora summor men det är lätt och ju mer tiden går desto lättare blir det.

Hittade även lite annat rolig info som till exempel flest besök på hemsidan under enskild dag. Det var under corona kraschen 2020. Det blev 935 besök på hemsidan på samma dag. Något har även hänt under 25 april som slog rekordet, jag fick 1 860 besökare på bloggen. Tydligen många tyckt om min inlägg om man ska köpa varje månad eller försöka dippköpa istället. Bloggen som helhet rullar på bra nu. Även jag märker att mina inlägg har blivit bättre än förra året till exempel.

över 2 000 kr från bloggen, sen ska man lägga till över 7 000 kr från aktieutdelningar och även lite försäljning av våra sidoprojekt på ungefär 600 kr så totalen är strax under 10 000 kr för april, helt ofattbart att man kan tjäna så mycket pengar och lägga så lite jobb som jag/vi lägger ner. Nästa år är tanken att slå 10 000 kr nivån. Kan jag, så kan även du. Lycka till!

Två Månadslöner

3 comments:

  1. Kul att bloggen tjänat så mycket. Min egna drar inte in lika mycket, men den har varit igång ett år mindre än din.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag kikade lite och hittade inga reklam alls? Kör du inte google adscence?

      Delete
    2. Jo jag kör Google Adsense. Får 100-400 kr i månaden därifrån.

      Delete