Friday, June 23, 2023

Boken Två Månadslöner publicerad - check!



Äntligen är boken publicerad hos bokhandlare, bland annat Bokus och Adlibris. Det har varit en tuff och lång resa och jag hade noll koll på vart jag tog mig in på. Har dock alltid haft en dröm att skriva, skapa och publicera en bok, så nu är det verkligen gjort och jag kan släppa det och fokusera mig på andra roliga sidoinkomster. Nedan är vad jag skrev om boken:

kallade experter ska man vara försiktig med, dom flesta av dom är säljare och bryr sig mest om sig själva eller sin arbetsgivare. I boken Två Månadslöner kommer du få lära dig om hur man kan tänka för sig själv istället, använda sunt förnuft, tänka logiskt och kritiskt när det gäller pengar.

Bakom boken Två Månadslöner är det en vanlig arbetare (som vill gärna vara anonym) med en vanlig lön, som har lyckats att spara ihop över 1 miljon i nettoförmögenhet innan han fyllde 30 år. En bok om en resa från noll kronor och hur du kan göra samma resa på ett enkelt och effektivt sätt. Idag är det enklare än någonsin för att nå sina drömmar. Alla kan nå sina drömmar, oavsett vad det är, genom enkla vardagliga beslut som byggs på över tid.

I boken finns det massor med goda råd om hur man sparar pengar snabbt och långsamt samt hur man ska tänka kring privatekonomi vid mindre och större vardagliga beslut. Boken passar alla, oavsett om du pluggar, jobbar eller närmar dig pension. Det finns något för alla!

Två Månadslöner arbetar som Lönekonsult, är bland dom största bloggare i Sverige kring privatekonomi och sparande, självlärd, kreativ person med över 10 olika sidoinkomster och som har lagt ner tusentals timmar på att lära sig allt om pengar via böcker och sociala medier. En bok som är annorlunda än allt annat du läst hittills.

Några kommentarer från läsare:

"Har läst mer än halva boken i en sittning. Ett bra betyg från någon som sällan ens tar sig igenom en bok. Inspirerande!"

"Trevligt, lättläst och logiskt upplägg med lagom långa kapitel och ett härligt personligt tilltal. Bra och pedagogiskt med exempel som tydliggör."

"Vad jag själv gillar med boken är att den är skriven på ett personligt sätt med en intressant inblick i författarens liv och val. Det här är ingen tråkig faktabok, även om du får lära dig en hel del matnyttigt som du kan dra nytta av. Tyvärr finns det allt för många tråkiga aktieböcker och poddar där ute, och TMs bok är väl ett exempel på hur jag själv skulle skriva."

Boken kan köpas på Bokus, Adlibris, Två Månadslöner blogg (via dator) på höger sida finns det webbshop samt går det även bra att skriva direkt till mig på tvamanadsloner@gmail.com (eller via Twitter @manadsloner eller via Instagram 2manadsloner så skriver jag under och skickar iväg direkt. Perfekt som sommarläsning! 

Två Månadslöner

No comments:

Post a Comment