Wednesday, June 28, 2023

Så kan du spara tusenlappar varje år



Det tog mig 15 minuter för att spara 992 kronor. Nu är det en period av förnyelse av avtal och jag bläddrar alltid igenom konkurrenterna. Om jag kan få ett bättre pris någon annanstans, så gör jag det. Det blev en billigare bilförsäkring denna gången och med bättre tillval. Varför bytte jag?

Jag hade inte gjort något om premien på försäkringen hade varit samma som året innan, men nu vågade försäkringsbolaget höja priset och då skrev jag direkt till dom på chatten. Jag ställde en fråga om dom kan göra något åt priset. Det kunde dom inte så jag avslutade försäkringen direkt.

Hittade som vanligt billigare på flera hemsidor men valde det jag hade innan för några år sedan, vilket är Dina Försäkringar. Det känns att jag byter fram och tillbaka mellan 3 olika bilförsäkringsbolag och det gör jag för att dom höjer priset hela tiden. 

När jag byter tillbaka så får jag nykundsrabatt. På vissa andra abonnemang kan man byta till sambon och avsluta den gamla. Då kan man få rabatten och fortsätta med samma tjänsteleverantör. Det gäller bara att byta och i Sverige är det tyvärr ganska ovanligt att hoppa mellan banker, försäkringsbolag och mobilabonnemang. Dock väldigt viktigt för att spara pengar.

Ungdomar kommer definitivt göra fler byten än vi som är lite äldre. Dom kommer sätta högre krav på många, både arbetsgivarna och olika tjänster dom köper. Man kan undra varför vi är så blyga och rädda för förändring? Gillar du inte hur det är, ändra på det. Det är vi som är kunder, det är vi som har makten. I väldigt få fall är det svårt att hitta bättre villkor, men oftast kan man spara tusenlappar som kan spenderas på roliga saker istället.

Två Månadslöner

No comments:

Post a Comment