Sunday, January 19, 2020

Konkurs för Teknikmagasinet



Uppförsbacke började redan 2017 och bolaget bestämde sig att satsa mer på e-handel. Det hjälpte inte mycket då kundinflöden minskade rejält i köpcentrum och vinsterna började falla. Teknikmagasinet bestämde sig att satsa på något annat för att rädda bolaget och implementerade mobilreparationer men inte ens det hjälpte att vända nedåtgående trend. Teknikmagasinet gav upp och ansökt om konkurs den 15 januari 2020...

Svag krona har gjort att det har blivit dyrare att köpa varor från utlandet, kundinflöden minskat och som grädde på moset höjdes även hyror i lokalerna. Det har dykt upp flera aktörer som visade intresse för att ta över bolaget, så vi får se hur det hela slutar. 

Tråkigt, men när man tänker efter, när var det senast du handlade på Teknikmagasinet eller på deras hemsida? Det var länge sedan jag var där och jag minns att flera gånger hade dom inte ens det jag behövde. 

Teknikmagasinet hanterar inte längre återköp, reklamationer, utbyten och inte heller presentkort. Butiker och webb är tillsvidare öppet. Vi som konsumenter vill såklart veta när det blir utförsäljning, men det är inget som är klart ännu och kommer uppdateras inom närmsta veckor. Jag kommer bevaka utförsäljningen då jag gillar 80% rabatt på saker jag har ändå tänkt köpa senare.

Angående rabatter så har Partykungen samlat på sig massa skräp efter Jul och Nyår som borde slängas men istället får kunderna dom helt gratis! (Annonslänk) Partykungen Det kan vara produkter som kom i retur, har trasiga förpackningar eller utgått ur sortiment. Det gäller endast till 23 januari 23:59 så pass på! Gratis är bäst brukar vi säga i Snåland. 

Sedan funderar jag på denna (annonslänk) sällskapsspel, endast 99 kr på Spelexperten och du kan titta på video först innan du köper. Verkar vara en skitroligt spel antingen för dig själv eller som present.

Två Månadslöner

2 comments:

  1. Tråkigt med konkurser. Jag tror typ aldrig att jag har handlat hos Teknikmagasinet.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det mesta de säljer kan man hitta på andra ställen.

      Delete