Monday, August 5, 2019

Bästa och sämsta köpet hittills


Som rubriker säger, här kommer mitt bästa och sämsta köpet hittills i mitt liv. Ni tror säkert att det bästa är något i stil med hus eller kostym till bröllopet och sämsta som bil? Nej. 

Det har blivit många köp genom åren, men ändå är det lätt att välja ut de bästa och sämsta av dom. Efter mitt första sommarjobb som grästrimmare när jag var 13-14 år gammal köpte jag tre saker som jag ville och behövde. Det var tjock tv på 21 tum, biltema cykel och system one högtalare. 

Tiotal år senare är tv sönder och slängd, ingen vill ha den. Cykeln har blivit stulen och som tur är så hittade vi den 2 månader senare vid tågstationen och än idag har jag den, små skador finns, fungerar delvis. Högtalare har blivit flyttade många gånger från lägenhet till lägenhet, finns mindre repor, men ser fortfarande riktigt bra ut och ljudet är hur bra som helst, vilket gör att system one högtalare är det bästa jag köpt. Bra kvalité, behåller sitt andra hans värde och jag använder dem nästan dagligen. Tyvärr så säljs dom inte längre. Se bild.


Sämsta köper var på tågstationen i en liten butik under helgen. Det var vintern, sent på kvällen och som tur är så var det öppet, då vi väntade på tågbyte. Jag och min nuvarande fru dejtade då och gjorde allt för varandra. Hon ville ha te, då det var småkallt i stationen. Vi gick till butiken och tog ett par koppar och en tepåse som vi skulle dela tänkte jag, då jag inte gillar stark te. Hon tog en påse till och sa att hon ville ha en annan sort. Jag gick fram till kassan och såg på hennes kassaapparat +40 kr gånger 2. Det blev 80 kr för två koppar te! 80 kr! Jag tror att kassörska kunde se mina ögon öppna sig ovanligt mycket. Jag betalade och drack upp allt, ville även äta upp tepåsen för det priset... 



No comments:

Post a Comment