Wednesday, August 7, 2019

Hur ofta loggar du in?



Det går snabbt att logga in nu med bank id, så jag loggar in varje dag, om jag inte är upptagen hela dagen. Ibland på helger med för att gå igenom veckans händelser, då man inte har full koll på vad som händer i ekonomin under vardagar då man jobbar 8-17. Loggar in varje kväll innan stängning och kollar igenom dagens vinnare och förlorare och snabbläser varför. Är det på grund av någon analytikers åsikt att man ska sälja och kursen går ner på min favorit bolag, så köper jag med rabatt då. Jag lyssnar inte på analytiker, då jag litar mer på min egen analys och nu när börsen skakar ligger jag ändå på plus i alla bolag förutom Swedbank, då det är en speciell fall som man ska äga långsiktigt, minst två år innan kursen börjar repa sig. OMX30 (30 mest omsatta bolag på börsen) har gått ner nu från +15% i år till +8% idag, på grund av Trump och hans tweets. Ju billigare man köper in sig i bolagen desto bättre avkastning man får. Därför gillar jag när börsen går ner, för att efteråt återhämtar den sig och ökar ännu mer än innan. Oftast.

I år visar Avanza att min portfölj har gått upp med +14,8%. Hur gick det för dig? Har du inte börjat spara så rekommenderar jag starkt att du gör det, för att ju tidigare du börjar, desto mer pengar hinner att växa genom åren.

(Affiliatelänk nedan)

No comments:

Post a Comment