Wednesday, January 4, 2023

Sidoinkomster slog nya rekord - igen!



Bästa December någonsin för våra sidoinkomster! Det har gått mycket bättre än jag hade trott. Totalt har vi lyckats att tjäna in utanför våra månadslöner en summa på 6 100 kronor under december! Det har vi tjänat genom bloggens reklam, försäljning av handgjorda örhängen och en julmarknad där vi sålde lite smått och gott. Nu blev jag nyfiken på vad vi har tjänat in hittills under hela 2022. Drömmen var att tjäna ihop en summa på 12 000 kr under året, en tusenlapp i månaden.

Har gått igenom månad för månad alla sidoinkomster och jag kan meddela att totalt har vi lyckats tjäna ihop hela 18 267 kr! Det är 50% mer än jag hade räknat med, vilket jag är såklart stolt och glad över. Det ligger även några låsta kronor hos olika affiliates men dom räknar jag inte med, jag får lägga till dom år 2023 när dom betalas ut. En sidoinkomst på över 1 500 kr i månaden (efter skatt) från att göra något jag tycker om. I år blir det såklart mer. 

Det här är bara början. Målet för 2023 ökar jag ännu mer. Under 2023 är målet att tjäna 30 000 kr från sidoinkomster, efter skatt såklart. Här räknar jag in alla våra 11 sidoinkomster och fler är på väg in. Vissa av inkomsterna kommer varje månad, vissa varje kvartal och vissa en gång om året. En bra spridning helt enkelt och inom kort kommer jag avslöja en stor sidoinkomst som även du kan göra.

Fokusera på inkomster och öka dom bit för bit för varje månad som går. Sätt dig ner och fundera om det finns något du hade kunnat göra. Alla har kunskap att hitta på något enkelt, roligt och inkomstgenererande. Oavsett vad du tjänar spelar ingen roll om du spenderar allt, fokusera även på utgifter. Du ska ha så få utgifter som möjligt. Många inkomster, få utgifter. Det är nyckeln till trygg pengaflöde i din ekonomi. Lägg inte alla ägg i samma korg. 

Att spara pengar är en lek egentligen. När man förstår hur pengar rör sig i ekonomin är det inte svårt att få en del av dom. När det finns efterfråga, du ska finnas där och sälja. När det finns problem, du ska finnas där och lösa det. När det saknas något i din stad, ska du finnas där och erbjuda tjänsten. Lär dig nya saker om du inte kan det, nu finns det oändligt med information, böcker och Youtube videos på nätet. I stort sett allt är gratis och tillgängligt idag. Nu kan du göra allt, vad du vill, när du vill. 

Två Månadslöner

No comments:

Post a Comment