Sunday, August 6, 2023

Söker du samarbete?



Jag har äntligen hittat ett riktigt bra grafisk designer som har börjat rita mitt kortlek. Under veckan har jag fått några färdiga kort och dom ser underbart ut! Jag vill nästan rama in dom och hänga upp på väggen. Det kanske jag borde göra. Så pass stolt är jag. Många av mina ritningar användes och blev ännu bättre än jag kunde hoppats på. 

Det kommer såklart med ett hög prislapp, men jag vill verkligen göra det. Några tusenlappar hit eller dit gör inte så stor skillnad när man kan förverkliga sin dröm. Kommer jag tjäna några pengar i slutändan? Ja, det hoppas jag. Har suttit och räknat på det om och om igen och ser att jag kan tjäna några tusenlappar varje år i många år framöver.

En fråga jag vill fråga er är hur mycket tycker ni att kortlek borde kosta? Är det som alla andra på nätet mellan 100-175 kr? Mindre för att det är större risk att köpa okänd spel? Fri frakt? Mer för att det är unik spel som ingen annan har? Det dyker upp många frågor.

Det finns många tankar på hur jag kan sälja den, här på bloggen, facebook, Amazon, Twitter, Instagram, via bloggare, loppisar, marknader, till vänner och bekanta, deras familjer, på jobbet och alla andra jag känner. Det finns redan ungefär 30 intresserade och jag är nästan säker på att det kommer gå hur bra som helst.

Vill du ha något samarbete eller liknande med mig så hör gärna av dig, skicka en kommentar eller mail så kan vi titta på det. Har även haft funderingar på att sälja till exempel 100 kortlek billigt till någon som kan sedan sälja dom själv med vilken prislapp den än vill. Win-win?

Som Ingvar (IKEAs) grundare brukade säga, underbara framtid. Man kan alltid göra mer, göra bättre, utvecklas mer, skapa, lära sig, förbättra och nå nya höjder.

Två Månadslöner

6 comments:

  1. Hej, Upp till 350kr tycker inte jag konstigt men då får den vara riktigt fin, sen är ju det upp till betraktaren vad som är fint :-), jag handlar uteslutande från ett företag online, helt enkelt för att dom har mycket och det är enkelt, kommer hålla utkik här för att se vad du hittat på / Micke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Helt rätt! Näh, så dyrt blir det inte, jag lovar! ☺

      Delete
    2. När är planerad lansering då? Nu har du 31 intresserade :-)
      Och självklart ska du rama in dom färdiga korten du fått, är ju skitkul.
      Blev inspirerad så köpte ny lek igår :-)
      Lycka till och jag håller utkik / Micke

      Delete
    3. Två Månadslöner07 August

      Den designer jag jobbar med har 3-4 veckor på sig att göra klart alla kort och förpackning, sen behöver jag lägga provtrycksbeställning som kommer ta lika länge. Är det bra så kan man lägga beställning och i december borde jag få alla. Behöver man rätta något så kan det bli i början av 2024. Det går lite långsamt med andra ord men jag har inte bråttom. Vilket spel köpte du? Titta på HiLo eller Saboteur om du gillar kortlek. Finns även Tjuren som jag har spelat 100+ gånger. Passar alla åldrar och i stora sällskap.

      Delete
  2. Tilläggas bör är att jag tycker kartongen är minst lika viktigt som själva kortet, nästan viktigare då den ska rycka tag i dig. / Micke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag håller på och undersöker det just nu, finns mycket att välja på och det är inte billigt kan jag säga. Grafisk Designer får kosta vad det kostar dock, kan inget sånt själv.

      Delete