Thursday, August 10, 2023

Att skriva dagliga inlägg på bloggen



Ibland får jag feedback från mina läsare och denna gången var det en person som sa att man inte hinner att läsa mina inlägg varje dag. Dagliga inlägg är lite för ofta. Det är ju såklart olika för alla, vissa har gott om tid och kan läsa varje dag men för vissa är det såklart för ofta. Då kan man hoppa över vissa dagar och komma tillbaka senare och läsa äldre inlägg.

Det dyker upp mellan 300 upp till 1 500 läsare per dag. Det beror på helt och hållet vilka dagar det är, om läsarna är lediga, om det är en helg eller om det är något riktigt intressant som jag har skrivit. 

Tanken är att skriva blogginlägg varannan dag men när det dyker upp intressanta nyheter, aktierapporter värda att nämnas, analytiker som skriver något galet eller jag kommer på nya sätt att spara eller investera pengar på så kommer jag skriva varje dag.

Vissa perioder har även jag mycket att göra och då passar det mig perfekt att skriva 3 inlägg under helgen och publicera dom under veckans gång. Då kan jag vara ledig, åka iväg under veckan eller fokusera mig på annat än bloggande och börsen. 

Det är jättebra att ni lämnar lite feedback då och då, så kan jag förbättra skrivandet. Har ni fler förslag eller tips så hojta bara till här på bloggen, twitter, instagram eller via gmail. Att skriva blogg är tidskrävande, men roligt tycker jag. Man får kontakt med intressanta människor hela tiden. 

Det finns otroligt många bloggar och alla är väldigt olika. Det är det som gör det intressant och jag har mina favoriter. Det har du säkert också märkt att vissa är mer intressanta än andra. Har du någon tips på hur jag hade kunnat göra Två Månadslöner ännu bättre? Bättre än andra bloggar?

Två Månadslöner

2 comments:

  1. Anonymous10 August

    Hej
    Läser dina inlägg varje dag så fortsätt gärna så:-)
    //Jojje

    ReplyDelete
  2. Anonymous10 August

    Ett tips är att använda en nyhetsläsare. Man lägger in bloggens rss-feed i programmet och så dyker det upp en notis att det finns nya inlägg att läsa. För Mac rekommenderar jag NetNewsWire. //erohT

    ReplyDelete