Saturday, August 26, 2023

Behöver mer pengar, hejdå Prevas



Under veckan som gått har jag sålt hela innehavet i Prevas på 112 kr per aktie. Det är precis vad jag betalade för någon vecka eller månad sedan. Är det dumt att sälja? Ja kanske, aktien föll dagen efter till 102 kr, jag vet dock inte varför. Konsultbolag är inte populära just nu, det kan man se i kursgraferna för Knowit eller B3 consulting till exempel. Jag gillar ändå Prevas mest av alla konsulter.

Varför sålde jag? Jag behövde pengar för att fynda andra aktier, bland annat NIBE och Nordic Paper. Köpte även mer i Investor. Känns tryggare på något sätt. Trygga bolag, bättre utdelningar och lägre risk. Prevas är på bevakningslista framöver och jag tänker köpa tillbaka när jag har pengar över.

Just nu är det såna tider som kostar mycket och jag har stora drömmar. Tillsammans blir det väldigt kostsam för mig att göra något. Till exempel vill jag tillverka min kortlek som kostar ganska mycket pengar, jag vill extra amortera på bolånet och jag vill fortfarande investera i hyresfastighet. 

Låter inte billigt va? Vi har även köpt biljetter och har bokat semester under hösten. Med svag krona blir det extra dyrt. Samtidigt håller min laptop på att dö som jag haft sedan skoltiden. Ja, det är sant, den är från 2011 och fungerar fortfarande. Oftast i alla fall. 

Även börsen skakar till och från och det uppstår fina köplägen. Dock är det inga pengar kvar hos mig. Jag vill gärna köpa fler aktier i Evolution Gaming, Kopparbergs, Latour, Prevas, Veteranpoolen och mycket annat som är enligt mig undervärderat och borde prestera väl kommande åren. Men, men, det är som det är. Någon annan gång kanske, man vill ju leva lite också, eller hur?

Två Månadslöner

No comments:

Post a Comment